Az Impact Databank adatai szerint 2010 és 2018 között a Champagne, Cava és kaliforniai gyöngyözőbor-forgalom is kétszámjegyű százalékkal emelkedett, a Prosecco esetében pedig kiugró, 561 százalékos gyarapodást mértek.
Az ünnepi alkalmak italaként, esetleg az étkezést záró pohárként számon tartott buborékos italok mára a gasztronómia és a mindennapok részévé váltak. A trend alól az Egyesült Államok sem kivétel, a Shanken-csoporthoz tartozó Impact Databank 2007 és 2017 között 51,1 százalékos fogyasztásemelkedést mért a kategóriában. A 2010-2018-as időszakot vizsgálva az abszolút csúcstartó a Prosecco, amelynek forgalma 562 százalékkal, 5,3 millió kartonra emelkedett. A francia Champagne 40,4, a spanyol Cava 19,2 százalékkal növelte eladásait, míg a helyi, kaliforniai gyöngyözőkből 26,6 százalékkal fogyott több.
Az olaszok most abban reménykednek, hogy a trend kitart, és fellendítheti az olyan tradicionális termékeik forgalmát is, mint a Trentodoc, Franciacorta, Alta Langa és az Asti.
(Forrás: Wine News, fotó: SplitShire/Pixabay)