Luxuscégek is támogatják a Notre Dame újjáépítését

A héten történt szomorú tűzeset utáni órákban Bernard Arnault, az LVMH, és François-Henri Pinault, a Kering luxuskonszern elnöke 300 millió eurót ajánlott fel a helyreállításra.

Emmanuel Macron francia elnök már első megszólalásakor az újjáépítésről beszélt, és a magánszektor – benne a francia borászat – is meghallotta a felhívást. Az LVMH egyéb luxusmárkák és divatcikkek mellett a Dom Perignon, Ruinart, Moet & Chandon, Veuve Clicquot, Krug e Mercier pezsgők, valamint a Bordeaux-i Château d’Yquem és Châtueaux Cheval Blanc tulajdonosa, míg a Keringhez tartozik a Bordeaux-i Château Latour és a burgundiai Clos de Tart. Az LVMH-csoport az általuk alkalmazott kreatív szakemberek, építészek, pénzügyi szakértők segítségét is felajánlotta.

A felajánlás azért is fontos gesztus, mert a bor (és a divat) ugyanúgy a francia identitás alapjait képezik, mint a tűzben megsérült, mintegy hét évszázados gótikus katedrális.

(Forrás: WineNews, fotó: Rudy and Peter Skitterians/Pixabay)