Vinitaly, Verona – mit nyújthat vajon ez a külföldi kiállítás a magyar borpiac számára? A Vinitaly történelmében nem újdonság a Buyer Program, amelynek helyszíne az ún. Business Point, ahol válogatott beszerzők találkoznak az ide is regisztrált kiállítókkal, a napot kitevő félórás találkozók keretében.
Ez a B2B azaz business to business megközelítés, amikor a beszerző és kiállító szemtől szemben találkozik, nyilvánvaló előnyöket rejt magában, hatékony a találkozás és a személyes kapcsolat is azonnal létrejön. Hiszen a 120 válogatott beszerzőt (buyer), akiket a Veronai Vásár szponzorál, a világ minden tájáról érkezve, fél órás üléseken találkozik azon kiállítókkal, akik a kiállítás előtt 2 hónappal meghirdetett Buyer Programra bejelentkeztek. Az esemény fizetős, hogy a kiállítók komolyan vegyék a dolgot, a legkedvezőbb díjakra pedig korai regisztráció által lehet szert tenni. (Ekképpen az 1. ülés 200 EUR majd minden további találkozó 100 EUR áron érhető el.) A programon a különféle egyéni beszerzők mellett a nagykereskedelmi láncok is részt vesznek, külön csoportba rendeződve. A találkozás kétoldalú, azaz a beszerző és a kiállító kívánsága szerint történik, adatbázisokból történő választások alapján. A kiállítók szabadon kiegészíthetik a Vásárra leadott borokon túl is eme találkozókra felsorakoztatott kínálatukat.
Mácsai-Horváth Ilona tanácsadó sommelier egy magyar cég képviseletében végzi munkáját, tőle kérdeztük meg, hogy hogyan zajlik egy megbeszélés, és vajon kinek és miért lehet leginkább hasznos részt venni a Vinitaly Buyer Programján:
„Olyan nagykereskedőknek éri meg elsősorban, akiknek nincsen igazán rálátásuk a nemzetközi borászatokra. Mi a saját korábbi tapasztalatainkra és nemzetközi bormustrák eredményeire is támaszkodhattunk, de itt olyan – akár kisebb – termelőkkel van lehetőségünk találkozni, akik nem esnek bele ezen halmazokba. A megbeszélést illetően először bemutatkozik a két fél egymásnak, amivel megkezdődik a személyes benyomások kialakulása is. A pincészet bemutat egy kisebb szeletet a kínálatából, és mindezek mentén, ha úgy tetszik, meg tudunk beszélni egy további találkozót a kiállítói asztalnál. Ez tehát egy sokkal hatékonyabb, célzottabb, rendezettebb módja a partnerek megtalálásának, elkerülve a hosszas, és akár felesleges keresgélést, sorban történő várakozást és egyéb források elvesztegetését.”
A Business Point idén már a Vinitaly nemzetközi pavilonjában kapott helyet, ahol a megannyi nemzet mellett, két magyar borászat, illetve a Bor és Piac szakmai magazin is képviselte a magyar borok hírnevét.
Tudósított: Hajdu Ferenc