Január 26-án a Dobosi Birtokközpontban összegyűlt a Balatoni Kör és a Rizling Generáció által összehívott bíráló bizottság, hogy végigkóstolják a borászok által leadott mintákat. A nap végére kiderült, melyik borok feleltek meg a BalatonBor minősítés követelményeinek.
„Az idei év elsődleges célja, hogy átlépjük a 100 000 palackos határt és a Balatonparton a HORECA szektorban kiemelt helyre kerüljön a BalatonBor. A termelők egyre jobban érzik, hogy a BalatonBor milyen szerepet tölt be a régiós termékpiramisban és a stílust is nagyon szépen sikerült összehangolni az évek során. Idei évben a bíráló bizottsággal közösen megállapítottuk, hogy nemzetközi szakmai szinten is nagyon erős lett a Balaton borrégió alapterméke” – foglalta össze a bírálat tapasztalatait Pintér Zsolt, a projekt vezetője, a Kóstolom ügyvezetője és WineGroup projekt sales & marketing vezetője.
A következő borászatok palackozhatnak idén BalatonBort:
- Istvándy Pincészet
- Hujber Pincészet
- Zelna Borászat
- Szeremley Borház
- Dobosi Pincészet
- Gyukli Pince
- Dobosi Pincészet
- Koronczai Pincészet
- Pócz Pincészet
- Veszrpémi Pince
- Feind Pince
- Tagyon Birtok
- Koronczai Pincészet
- Fata Pince
- Szeremley Borház
- Tagyon Birtok
- Gyukli Pince
- Bujdosó Pincészet
Idén még két BalatonBor / HegyBor bírálat kerül megrendezésre:
- március 23. szerda – Szentantalfa (BalatonBor, Hegybor)
- június 01. szerda – Szentantalfa (BalatonBor, Hegybor)
„A Balatonon a minőség soha nem volt annyira fontos, mint most, és ennek a szintjét meghúzni közös érdekünk. A BalatonBorból még nem sikerült annyit készíteni, ami ne fogyott volna el a következő évjáratig, nálunk is egyre több készül belőle évek óta. Ez a többi pincénél is jellemző, 2022-ben az a célunk, hogy még több kisebb és nagyobb pince beálljon a márka mögé, és együtt átlépjük a bűvös 100.000 palackot az éves BalatonBor mennyiséggel. Azt tapasztaljuk, hogy évről évre egyre jobb minőségű, egységesebb stílusú borok készülnek, és a bírálat során egyre többen válnak jogosulttá arra, hogy BalatonBort palackozzanak. A környékbeli vendéglátósok pedig, akik eleinte nem igazán értették ezt a koncepciót, mostmár inkább azért panaszkodnak, hogy hamar elfogynak a borok, mert egyre népszerűbbek. Azt gondolom, hogy ez is egy nagyon jó formája a Balaton és a balatoni borok kommunikációjának.” – Dobosi Győző