A borturizmus áll az MTÜ őszi kampányának fókuszában

A Magyar Turisztikai Ügynökség őszi országos forgalomélénkítő kampányt indít, amelynek a fókuszában a hazai borrégiók állnak. A cél a turisztikai szezon meghosszabbítása és a borvidékek egyediségének, sokszínű kínálatának bemutatása. Ezzel egyidőben elindul a megújult bor.hu, amely még gazdagabb tartalommal és praktikus funkciókkal segíti a turisták tájékozódását.

Idén ősszel érdemes új szemmel felfedezni Magyarországot, és még jobban megismerni, milyen élményeket kínálnak hazánk borvidékei. Ezt üzeni a most induló, 6 hetes őszi kampány, amelyben már markánsan megjelenik az egyes borrégiók saját arculata és márkája. A kampánytervezés során ismét az adatokat hívta segítségül a Magyar Turisztikai Ügynökség, így mindenkihez célzottan azon borrégiónak a hirdetései jutnak el, amelyek a legrelevánsabbak a számára. A kampányhoz 6 különböző, borrégiónként más és más hirdetés készült, ezek jelennek majd meg az óriásplakátokon, nyomtatott és online felületeken, illetve a közösségi médiában. Az imázsfilm a szüreti időszakban a boron, gasztronómián és borvidékeken keresztül inspirál új helyek felfedezésére, amely online és televíziós csatornákon is látható lesz.

Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese kiemelte: az MTÜ elkötelezett a borturizmus és annak széles körű népszerűsítése iránt. A borturizmussal csökkenteni tudják a szezonalitást is. Fontos eleme a gasztronómia, és kiemelkedő szerepe van az országimázs-formálásban is. Az idei kampány újdonsága, hogy a korábbi nyári kampányhoz hasonlóan, adatvezérelt eszközökkel szólítja meg a különböző célcsoportokat, így például az egyre markánsabb szegmenst képviselő fiatal korosztályt is (25 és 44 év közötti a legtöbb vendég).

Borrégiónként új arculat

A borrégiók most bemutatkozó saját arculata túlmutat a kampányidőszakon, hiszen a jövőben ennek az elemeit és üzeneteit használja majd az MTÜ a hazai borturizmus népszerűsítésére. Az arculat nem teljesen új keletű, hiszen a 2019-ben bemutatott közösségi magyar bormárkán – Magyar Bor, Személyesen – alapszik. Az új logókat, valamint a szlogeneket, üzeneteket minden magyar borászat szabadon használhatja, feltüntethetők a pincészetek helyszínén, nyomtatványaiban, online felületein és a rendezvényeken. Az új arculat alapján készült borturisztikai kiadványok és térképek pedig már letölthetők a bor.hu weboldalról, nyomtatott formában pedig a Tourinform hálózat irodáiban lehet őket beszerezni.

Gál Zsombor, az MTÜ borturisztikai szakértője hangsúlyozta: fontos újítás, hogy mostantól a borvidékeket felölelő hat borrégió szerepel a marketingben, a hangsúlyt szeretnék a borászatokra és a borászokra helyezni, és a borra nem mint agrártermékre fókuszálnak. A hat borrégió egységes logika mentén kapott itthon és a nemzetközi piacon is jól kommunikálható, az adott régió jellegzetességeit erősítő arculatot.  A borturizmus egyre fontosabb részét képezi az országmárkának, a fókusz a teljes desztinációs élménycsomagon van. Ennek mentén újult a bor.hu is.

A hat borrégió és a hozzájuk rendelt új szlogenek a Magyar bor – Személyesen márkakoncepció égisze alatt az alábbiak szerint alakultak:

  • Balaton borrégió: Pezsgés, borok, vitorlák és Te személyesen
  • Duna borrégió: Ízek, borok, pincefalvak és Te személyesen
  • Felső-Magyarország borrégió: Hegyek, borok, történelem és Te személyesen
  • Felső-Pannon borrégió: Hit, bor, kultúra és Te személyesen
  • Pannon borrégió: Völgyek, borok, napfény és Te személyesen
  • Tokaji borrégió: Dűlők, borok, örökség és Te személyesen

Megújult a bor.hu

A borvidéki utazások népszerűsítését szolgálja ki a teljes egészében megújult bor.hu weboldal, melynek segítségével megszervezhetők a boros utazások – a borvidéki túratippektől kezdve az eseménynaptáron keresztül a borászatok kiválasztásáig. Az oldal minden borvidékről összefoglalja a legfontosabb tudnivalókat, ismerteti a jellemző szőlőfajtákat, borstílusokat, földrajzi adottságokat, a magazin tartalmas cikkeket közöl. A borászatkereső segítségével pedig már csaknem 370 hazai borászat közül válogathat a látogató.

St. Andrea Szőlőbirtok

A sajtótájékoztató helyszíne az egerszalóki St. Andrea Szőlőbirtok és Pincészet volt, amely fennállásának húsz éves évfordulóját ünnepli. A sajtó képviselőit Lőrinc György borász- tulajdonos köszöntötte és vezette körbe a kiterjedt pincerendszeren. A pincelátogatás során Lőrincz György kiemelte, hogy Eger  fontos jellemzője a hűvös klíma, és a vulkanikus altalaj.  A kevesebb napsütéses órának, és az alacsonyabb átlaghőmérsékletnek köszönhetően a borokat élénkebb savtartalom teszi üdévé. Ezért ők a könnyedebb hordóhasználatban hisznek, ahol a hordó célja a határozott savú borok kerekebbé tétele.

A borász büszke arra, hogy borait fiával ifj. Lőrincz Györggyel közösen készítik, hiszen ahogy hangsúlyozta, amikor több generáció tapasztalata jelenik meg, akkor tényleg finom a bor. Mindig a szemük előtt van, hogy fontos a termőhely megjelenítése, a borkarakter kialakítása az érleléssel, a finom bor pedig az egyensúlyt jelenti számára.

Mi is alátámaszthatjuk az egyensúly megjelenését kóstolási élményünk alapján, a St. Andrea Szőlőbirtokon a házasításokban hisznek, három fehér házasítást és három vörös házasítást kóstoltunk meg.

Mindhárom fehérbor (Boldogságos, Örökké, Mária) rendkívül egyensúlyos volt a maga nemében, és mindhárom sajátos karaktert testesített meg. Az első sósságával és markánsságával egyértelműen egy Chablisra emlékeztetett, a második kerek, krémes, érett gyümölcsök jegyeit hordozó, a harmadik Chardonnay és Furmint házasítás igen határozott -16 hónapos- hordós érlelést kapott, a testes, komplex borok,és a fás aromák híveinek a kedvence lett.

A vörösbor sort csúcsborukkal, az Agapéval, azaz a szeretet legmagasabb megnyilvánulási formájával, az isteni szeretettel zártuk.

(B.Zs.)