Új néven folytatja a Kovács és Lánya Borászat

Novembertől Sol Montis néven folytatja tovább a Kovács és Lánya Borászat. A cél a nemzetközi piac. A Magyarországon egyedülálló brandváltást az idén 20 éves hazai reklámügynökségre, a Progressive-re bízták.

A Kovács és Lánya Borászat, amely eddig is több európai országba szállította legjobb borait, most folytatja a terjeszkedést: a tervek szerint egész Európában kaphatóak lesznek a mátrai borok, amelyekből 2021-ben plusz 150-160 ezer palackkal terveznek értékesíteni.

A Mátra lábánál található, 110 hektáron gazdálkodó borászat új nevet és arculatot választott, mely az igényes vásárlókat célozza és amelynek kialakításában a Progressive Reklámügynökség segítette őket.

Az új név a lokációra utal: a Sol Montis jelentése Naphegy, azaz ahol a nap és a hegy összeér. Ezt a képet örökíti meg a Mátra stilizált sziluettje felett lebegő, a hegy vonalait követő vonalvezetésű kortárs logotípia. A modern minimalista és hagyományosan elegáns stílust vegyítő címkék keskeny formája a lábunk előtti végtelen hosszan elnyúló termőföld égig érő látványát idézik fel. Mindez azért fontos a borászatnak, mert nemzetközi szintű technológiájuk mellett nagy hangsúlyt fektetnek a helyi értékek védelmére. A borászat ugyan alig egy-egy órányi távolságra van Budapesttől és Egertől, mégis inkább önállóan, a Mátra legnagyobb szeretete mellett kíván megjelenni.

Kovács Zita, a Sol Montis Borászat kommunikációs vezetője, az alapító-tulajdonos Kovács László lánya szerint: „A legfontosabb célunk, a kifogástalan minőség fenntartása mellett, hogy a meglévő hazai piac mellett nemzetközi piacok felé nyissunk. 2020-ban fejeztük be üzemünk bővítését, így már 5000 hektoliter a befogadóképessége. Így a meglévő tudásunk és 110 hektáros birtokunk mellé a kapacitásunk is rendelkezésre áll, hogy nagy volumenben szolgáljuk ki fogyasztókat. Emellett nagy hangsúlyt fektetünk a tudatos építkezésre, és hitünk szerint ehhez elengedhetetlen volt az új brand és arculat. Profi csapattal szerettünk volna dolgozni, akik megértik a céljainkat, akikkel együtt tudunk gondolkodni hosszú távon is. Így találtuk meg a Progressive Reklámügynökséget, akik munkájukkal minden elvárásunkat felülmúlták: az új márka friss, modern és karizmatikus, épp olyan, mint a borászatunk.”

„A számtalan hazai és nemzetközi pharma, FMCG és telekommunikációs ügyfél mellett nagyszerű, hogy a gasztrovonal tovább erősödik az ügynökségnél. Nagy megtiszteltetés, hogy itthon elsőként segíthetünk borászatot a teljes brandváltásban, óriási lendülettel támogatjuk a Sol Montis márka nemzetközi térhódítását: mindent megteszünk annyak érdekében, hogy az új brand a lehető legmagasabb színvonalon működjön itthon és külföldön egyaránt. Sok munkával teli hónap áll mögöttünk és tényleg nagyon büszkék vagyunk a végeredményre: jól beazonosítható és kommunikálható, hiteles márkát hoztunk létre, mely mindhárom borcsaládnál fantasztikusan működik.  A klasszikus boroknál a borfajta jellegzetes tulajdonságára utaló motívum jelenik a színes címkéken, a prémium borcsaládnál a fogyasztók által már jól ismert illusztrációkat megőriztük, ezek alapozták meg az új borfajták karaktereinek stílusát. A birtokborok elegánsan letisztult címkéi a tartalomra helyezik a hangsúlyt” – nyilatkozta Szabó Orsolya, a Progressive Reklámügynökség operatív igazgatója, partnere.

Továbbra is három borszortimentből lehet választani, valamint új borok is bekerülnek a választékba: a klasszikus borok közé egy vörös cuvée, a birtokborok közé pedig a chardonnay, valamint egy viognier. Két további prémium bor új, a márkához és a borhoz jobban illő nevet kap: a pincészet gyöngyöző félszáraz fehérbora, a Fruska Illangó néven folytatja tovább, mely „arra a szerelmes könnyedségre, a telt ízre utal, amely mindig játszani hív”. A klasszikus száraz traminit, a Gavallért Naplevente névre keresztelték, amely „aromáival és könnyű frissességével elkísér mindenkit akár egyedül, akár randevún, akár társaságban”.

A bevezető kampányért is a Progressive felel: amellett, hogy az új csomagoláson kívül minden kommunikációs eszköz megújul, online, out of home és instore eszközökkel támogatják idén a brandváltást.

Az újdonságoknak itt nincs vége, az információk alapján egy hónap múlva újabb bejelentésre készül a borászat és az ügynökség.