Ismét magyar stand a Vinitalyn

Idén 51. alkalommal rendezték meg a Vinitalyt április 9. és 12. között. A Vinitaly pavilonjai a vörös-, fehér-, rozé- és habzóborok elképesztő választékával mutatják be Olaszországot, míg a Viniternational – a Nemzetközi Pavilon a külföldi borok széles választékát kínálja professzionális bemutatókkal kísérve.

 

Foto: Bozzai Attila

Ebben a pavilonban több év után ismét volt magyar stand. A „Wines from Hungary” nevű standunkon három kiállító mutatkozott be: a tokaji Chateau Pajzos, a villányi Tiffán’s Pincészet, és a badacsonyi Villa Sandahl. A Vinitaly nagy meglepetéseket tartogatott azok számára akik akik nem a statisztika alapján döntöttek és közösségi támogatás nélkül is eljöttek kiállítani.


A „Vininternational” pavilonban a nemzetközi kiállítók szerepelnek. Az utóbbiak között Franciaország, Spanyolország, Németország, Argentína, Dél-Afrika, Ausztrália, Portugália, Grúzia és Magyarország állított ki, idén debütált Andorra, Koszovó és Japán, az utóbbi hat szakétermelő vállalattal.Az idei Vinitalyt a szervezők 50+1. Vinitalynak nevezik ezzel is jelezve azt, hogy új fejezethez érkezett a vásár. A kiállítás egy nemzetközi jellegű üzleti találkozó lett, ahol egyre hangsúlyosabb a B2B platform. 128 000 látogatóval 142 országból és több mint 30 200 nemzetközi buyerrel zárult a rendezvény. Ez utóbbi mintegy 8 százalékos növekedést mutat a tavalyi évhez képest. 4270 kiállító érkezett 30 országból, szemben a tavalyi 4214 kiállítóval 27 országból. A négy napos rendezvényen a B2B meetingek mellett mintegy 400 konferenciát szerveztek, szemináriumokat és olyan kurzusokat, amelyek a világ boraira fókuszálnak, több mint 250 ültetett borkóstolóval. A szélesebb nagyközönségnek szóló ”Vinitaly and the City” rendezvény mintegy 35 000 borkedvelőt vonzott Veronában és Bardolinoban.


A Nemzetközi pavilonban különleges élményben volt részünk, hiszen a magyar standnál folyamatos volt az érdeklődés. Más szakmai kiállításokkal ellentétben civilek is bejöhettek- igaz nem csekély belépődíj – 80 euro – ellenében, ami erősen megszűrte a közönséget. Elsősorban olaszok keresték fel a standunkat, köztük az egyik szélsőséget az a szardíniai fiatalember jelentette, akinek biztosítási ügynökként mindössze hobbija a borkóstolás, a látogatók másik szélsőségét a saját borkereskedéssel vagy borbárral rendelkező olaszok képezték. Köztük helyezkedtek el az újságírók, a bloggerek és a szakma egyéb képviselői, akik borászati segédanyagokkal, vagy szőlészeti kiegészítőkkel kereskedtek. A magyar bor mindenkit érdekelt a végfogyasztót, a borbárost és az éttermest is.A Pavilon 2014 óta létezik és a tavalyi évhez képest 30 százalékos növekedést mutat, összesen 1600 négyzetméteren kapott helyet. Kellemes meglepetésben volt része annak a három borászatnak, akik beneveztek a Bor és Piac magazin és a Bozzy Bit Kft. szervezésében megjelenő „Wines from Hungary” nevű standra.


Tekintsék meg képgalériánkat a képre kattintva!A vásár minden nemzetközi standhoz biztosított két „B2B meetinget”. Összesen mintegy 550 üzleti találkozót rendeztek meg cirka 60 nemzetközi buyer részvételével. Kétoldalú preferencialisták segítségével komoly logisztika folytán sikerült összehozni a tárgyalásokat kiállítói és kereskedők között. A kereskedők jelen voltak az USA-ból, Svájcból, Délkelet-Ázsiát komolyan képviselte Szingapúr, onnan is az indiai származású kereskedők érkeztek. Közülük voltak, akik mostanában nyitnak az új piacok felé, nagy múltú cégekkel és fiatal, mindössze három éves múlttal rendelkező kereskedővel is találkoztunk. Jelen volt továbbá Belgium, Izrael, Kanada és Dánia is. További marketinglehetőség volt a Buyer’s Lounge Wine Barjában való megjelenés, ahova minden társkiállító benevezhetett 1-1 bort.

A kiállítás nagy tanulsága az volt, hogy azok a termelők, akik kisebb mennyiségű ámde kiváló minőségű, netán autokton fajtákkal szeretnének megjelenni a nemzetközi piacokon a Vinitalyn számtalan alkalmat találhatnak piacuk bővítésére.

„Tavaly egy importőr standjánál állítottunk ki, akkor is úgy láttam, hogy érdeklődtek a magyar borok iránt. Itt mindig volt érdeklődő most is, még szerdán is eljöttek a standunkhoz, pedig az utolsó nap kevesebben voltak a vásárban. A magyar borok közül csak a Tokajit ismerik és csak az édeset, számukra a Tokaji egyet jelent az Aszúval, újdonság számukra az, hogy a Tokaji az egy borvidék, ahol száraz bor is készül. Itt a standnál kóstolhattak más borvidékről száraz fehér bort és vörösbort is, ami a visszajelzések alapján nagyon fontos volt.”


Laurent Comas, a Tokaj Pajzos igazgatója

 

 

 

„Rengeteg emberrel találkoztunk, sokan kifejezetten keresték a standot. A standnál folyamatos volt az érdeklődés, nagyon jó itt az elismertségünk. Jó helyen található a standunk és szép a dekoráció. Három igen profi termelő mutatkozik be, a látogatók meg is lepődnek a kiváló minőség miatt. Úgy gondolom, hogy mindent ki kell próbálni. Ebben a műfajban kevésbé lehet előre megjósolni, hogy mi fog történni, ezért próbálkozni kell. A korábbi években az volt a problémánk a nemzetközi kiállításokon, hogy a magyar stand mindentől nagyon messze volt és szinte semennyi látogató nem jött. Most ennek a szöges ellentéte történt, folyamatos tömeg jellemezte a standot. Nem sejtettem előre, hogy ez fog történni, nem volt róla elképzelésem milyen lesz a fogadtatásunk.”

Christer Sandahl, a Villa Sandahl tulajdonosa

 

 

A rendezvényről részletes beszámolóval jelentkezünk a Bor és Piac 2017/3-4. számában.