Great Wine Capitals – Networking a borturisztika szereplői között

32 1

A Vinitalyn április 11-én előadást tartottak a Great Wine Capitalsról, ahol a szervezet tagjainak egy-egy kiváló borát meg is lehetett kóstolni.

 

A Great Wine Capitals nevű társaságot 1999-ben hozták létre nemzetközi szervezetek Bordeaux-ban. Jelenleg tíz város tagja a szervezetnek, amelyhez a legmagasabb presztízsű borvidékek tartoznak. Ezen régiókat a kiváló minőségű borok termelésével azonosítják, a diverzifikált turizmussal, és a fenntartható mezőgazdaság, az oktatás és az ipari promóció best practice-eivel.

32.1 1

A legismertebb projektjük az a „Best of Wine Tourism Award” amit 2004-ben indították a tagok számára, ahol elsősorban a turizmus fejlettségét, a vendéglátást, a kreativitást, és a kommunikációt vizsgálják.Legfőbb céljuk a borkultúra és a borturizmus népszerűsítése. Egy-egy világhírű nagyváros léphet be a szervezetbe, amelyekhez egy vagy két híres borvidék tartozik. Verona 2016-ban lett tagja a szervezetnek. A veronai koordinátor a helyi Kereskedelmi Kamara, valamint a Veronai Vásár és a Veronai Egyetem is támogatja a részvételt. Magyarország még nem tagja a szervezetnek, ez még a jövő zenéje, milyen jó lenne, ha hazánkból belépne a rendszerbe Eger városa, amely mellett ott vannak a híres borvidékek, mint Tokaj és Eger, sőt a Bükköt és a Mátrát is fel lehetne felfedezni.

Jelenleg tíz város tagja a projektnek:

  • Adelaide, Dél- Ausztrália
  • Bilbao, Rioja
  • Bordeaux
  • Cape Town, Cape Winelands
  • Mainz, Rheinhessen
  • Mendoza
  • Porto
  • San Francisco, Napa Valley
  • Valparaìso, Casablanca Valley
  • Verona

32.2
SzállásHét különböző kategóriában osztják ki a díjakat, amely kategóriák a borturizmushoz kapcsolódnak:

  • Borturizmushoz csatlakozó éttermek
  • Fenntartható borturizmus praktikái
  • Építészet és tájkép
  • Művészet és kultúra
  • Innovatív élmények a borturizmus terén
  • Borturisztikai szolgáltatások

A stratégia célja, hogy növeljék a brandet, ismertebbé tegyék a résztvevő városokat és a régiókat, hogy minél többen értesüljenek a programjaikról, minél több kapcsolatot teremtsenek, egy kapcsolati hálózatot építsenek fel a bor és a turizmus területén.

A közösségi médiában is nagyon aktívak, elsősorban azért, mert így a fiatalokat is elérik, másodsorban fontos szempont, hogy rögtön kapjanak visszacsatolásokat és mérni tudják az eredményeket.

Thomas Perry, Rioja képviselője megosztotta a hallgatósággal, hogy mit tesznek ők Riojában a szervezet tagjaként. Bilbao városa lett a tagja a Great Wine Capitalnek, ezt kezdetben sok ember ellenezte, mivel nem Bilbao Rioja fővárosa. Mára bizonyított az El Camino mentén fekvő baszk város, Rioja turizmusának a motorjává vált. Számos díjat nyertek, helyben próbálnak a kisebb borturisztikai szervezeteknek segíteni abban, hogy ismertebbé tegyék a kínálatukat. Kisebb borászatok, vendéglátóegységek számára tanácsokat adnak abban, hogy hogyan tudnák fejleszteni a szolgáltatásaikat és hogyan tudnak nevezni a versenyre.