A Dubicz Borászat és Szőlőbirtok 110 éves múlttal és 123 hektár saját szőlőültetvénnyel rendelkező, kiemelten fehérborokkal foglalkozó pincészet. Eddig igényes boraival tett szert népszerűségre, most azonban boros címkéivel is nemzetközi sikert aratott. Az esseni Design Zentrum “piros pontja”, a Red Dot minden grafika, koncepció vagy formaterv számára talán legrangosabb nemzetközi elismerést jelenti. 2018-ban a Graphasel Design Studio által a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok termékei számára tervezett címkecsalád 45 ország 8600 alkotása közül nyerte el a dizájn Oscarjának számító elismerést.
A Dubicz 2016 végén esett át teljes arculatváltáson, melynek szerves részét képezte a palack címkék megújítása is. A Graphasel Design Studio által tervezett dizájn kialakítása során fontos szempont volt a márka által képviselt trendiség és dinamizmus üzenetének átadása, a borászat otthonát jelentő Mátrai borvidék sajátos domborzatának és természeti jelenségeinek megjelenítése. Az arculatváltás teljes folyamatát a borászat marketingkommunikációs partnere, a Meraki Marketing koordinálta.
„Hiszünk abban, hogy a prémium borok nemzetközi piacán való sikeres jelenlét feltétele nemcsak a borok kimagasló minősége, hanem a modern, letisztult és egységes megjelenés is. Tapasztalatunk szerint a fogyasztóknak is egyre fontosabb a címke, ezért is óriási elismerés ez a díj” – mondta el Dunai Bernadett, a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok tulajdonosa. A Red Dot-díjazottak között megtalálhatóak a világ legnagyobb márkái, mint az Apple, a Nike, A BMW vagy az Audi.
Mivel a hazai és nemzetközi piacon is fontos az egységes, jól felismerhető, elegáns megjelenés, ezért a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok szinte teljes szabad kezet adott egy profi csapatnak, a Graphasel Design Stúdiónak, hogy megtervezze új címkéit. A kiváló minőségű bor így ma már modern formában jelenik meg a vevők előtt. A képi világ kialakításához a Mátra jellegzetes földrajzi formáit, természeti adottságait, hangulatát választották. A végsőkig letisztult ábrázolásban épp úgy visszatükröződnek a napsütötte déli lankák, a búvó patakok, mint a tájegységre jellemző növények. Egyszerű geometrikus mintákká fogalmazták át a Mátrai borvidék táji és hangulati elmeit, az egészet elegáns fekete-fehér harmóniában.
A legizgalmasabb ötlet azonban, hogy a címkék az adott bor „személyiségére” is utalnak. Így került például a könnyed, illatában és ízében virágos jegyeket viselő Irsai Olivér palackjára egy domb mintája, a karakteresebb ízvilágú Kékfrankos Roséra pedig egy téli farakásokat ábrázoló stilizált kép.