A nemzetközi kiállítócsarnokban a Grand Tokaj és az Eszterbauer borászat képviseli a
magyar borokat az idei Vinitaly-n. Már az első napon hatalmas érdeklődés övezte boraikat, bár ekkor még inkább a sommelier szakmáé volt a terep. A második napon azonban átvette az üzleti kereslet a gyeplőt.
Mathiasz Janina, a Verona Fiere /Vinitaly magyarországi képviseletèben megállás nélkül népszerűsíti a beszerzők között a magyar standot, kiváló eredményekkel. A tokaji édes bor ugyanis hiánycikk a vendéglátásban, hiszen olyan adottságokkal bír, ami komplex párosítást vagy akár menüfelépítést tesz lehetővé. Ez a név szinte kéretlenül is vonzza a beszerzőket, amit a nemzetközi szinten kevésbé ismert szekszárdi vörösborok hírneve hálál meg idén leginkább a karöltve történő bemutatók során. A magyar stand számára a vásár 2. napjáig a legmagasabb létszámú üzleti csoportot egy 30 fő körüli délkelet-ázsiai delegáció jelentette, akikkel két turnusban tartottak kóstolót a Business Pointban. A kóstoló során három tokaji és három szekszárdi bort kaptak a Fülöp-szigetekról, Vietnámból, Kambodzsából, Laoszból, Thaiföldről és Szingapúrból érkező érdeklődők. Mathiasz Janina, a Veronai Vásár magyarországi képviselője így foglalta össze a magyar részvételben rejlő lehetőségeket.
Győrffy András a Grand Tokaj képviseletében vezényli a tokaji borok bemutatását. A kiállításra hozott hét tételből hármat, egy száraz Furmintot és két aszút kínált kóstolásra a délkelet-ázsiai üzleti
találkozón. Elmondása szerint a beszerzők nagyon kedvelték a tételeket, így a rengeteg elismerő visszajelzés mellett számos üzleti érdeklődést is bezsebelhetett. Az csoportot alkotó importőrök,
kereskedők, üzletlánc-képviselők és sommelier-kkel történő kontaktcserén túl, már konkrét árajánlatokkal is szolgálnia kellett a beszerzők felé. Farkas Erzsébet export menedzser ìgy foglalta össze tapasztalataikat.
Arató Csilla, az Eszterbauer borait mutatja be a beszerzőknek. Számára ez az első alkalom, hogy a Vinitaly-n kiállítóként jelen van, és kellemes meglepetésként értékeli eddigi tapasztalatait a vásáron. Ebben nyilvánvaló szerepet játszik, hogy számos érdeklődő ad komoly kilátásokat a borászat törekvésére, hogy külföldi értékesítésüket magasabb szintre emeljék.
„Sok beszerző érdeklődött a világ különböző pontjairól, sokan jöttek például Dél-Amerikából, Törökországból, a délkelet-ázsiai találkozóról nem is beszélve. Ez utóbbin három vörösborunkat mutattuk be, és igen sikeresnek ítélem az eseményt a számos üzleti kapcsolat kialakítása, illetve a találkozó után visszatérő, a többi borunkat is megkóstoló érdeklődők tükrében. A közös kóstoltatás során a vörösborokkal kezdtünk, és az édes fehér Tokajikkal zártunk, úgyhogy jól kiegészítette, és itt a standon is jól kiegészíti egymást a két pincészet vagy tágabb értelemben a két borvidék kínálata. Találkoztunk még olasz partnerrel, és a mai napra tervben van egy svéd és egy további olasz beszerző is. Mozambikból szintén több érdeklődőnk van, egy hoteltulajdonos az új étterméhez keres borokat, továbbá két másik kereskedővel is tárgyalásban vagyunk. Célunk, hogy az évi 20-60.000 palackszám közötti külföldi borértékesítésünket, a kereskedőpartnerek segítségével, megkétszerezzük.” – mesélte Csilla.
Tudósított: Hajdu Ferenc, Bozzai Zsófia