Dlusztus Imre borszakíró, az Elitbor portál tulajdonosa kezdeményezésére Szegeden az Art Hotelben megrendezték az első országos Kövidinka borversenyt. A szervező nem titkolt célja ennek a különleges, ősi fajtának a rehabilitációja.
Hajdu Edit „Magyar Szőlőfajták” című könyvében úgy mutatja be a Kövidinkát, hogy október elejétől szüretelhető. Nem rothad, termése sokáig a tőkén hagyható. Szerény, de fajtajelleges illatú és zamatú, egyszerű, könnyű, vékony, rendszerint lágy, de összességében kellemes bor. A Kövidinka aztán a tömegtermelés áldozatául esett, és a Kadarkához hasonlóan néhány lelkes és mindenre elszánt szakember újra felfedezte értékeit. Hajdú Edit nyilván olyan tételeket volt a maga idejében képes kóstolni, melyeket korán szüreteltek, és így a fajta nem tudta megmutatni valós értékeit.
Bár hazánkban a fajtát szinte már-már elfeledték, azért megnyugtató, hogy nemzetközi viszonylatban nyilvántartják. Az olasz Mario Busso szerkesztésében megjelent VINO E (European Autochtonous Vine Varieties) c. kiadvány második kötete egy egész oldalt szánt e magyar autochton fajtaként jellemzett tétel bemutatására, a szőlőt Dinka Vörös-ként megjelölve.
Dlusztus Imre kezdeményezésére március 25-én Kállay Miklós professzor emeritus elnöklete mellett tartották meg az első országos Kövidinka borversenyt. Az újjáéledő hungarikum fajtaversenyének támogatója volt a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, a Kecskeméti Szőlészeti és Borászati Kutatóintézet és az Elitbor portál. A homokhátság déli részéről elterjedt fajta versenyére négy borvidék (a Kunsági, a Hajós-Bajai, a Csongrádi és a Szabadka-Palicsi) 27 borászat (17 borászati üzem és 10 kistermelő) 42 termékét nevezték.
A bírálaton kutatóintézeti szakemberek mellett a Magyar Borszakírók Körének tagjai vettek részt. A rendkívül magas színvonalú versenyt értékelve Kállay professzor úr hangsúlyozta, hogy ez a rendezvény, ahol a kutatóintézet részéről Kővágó Róbert tartott összefoglalót a Kövidinkáról, az utóbbi évek legjelentősebb szőlészeti-borászati kezdeményezésének tekintendő. Ezzel egy nagy múltú, a nagyüzemi termeléssel tönkre tett, de immár nagyon ígéretessé vált fajta újra pozícionálása indult el. Kopcsay László, a Budapesti Gazdasági Főiskola marketingprofesszora, borászati szakíró szerint ez a verseny megteremtette a lehetőségét egy új brand megteremtésének. Kovács Pál, a Debreceni Borozó kiadója, borszakíró azt a kérdést tette fel, hogy „ha ilyen szép Kövidinkáink vannak, miért iszunk sauvignon blanc-t”.
Az esemény sikerén felbuzdulva a szervezők elhatározták, hogy jövőre is megrendezik Szegeden az országos fajtaborversenyt, előtte pedig, még idén ősszel bemutatkoznak a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemen a legjobb Kövidinkák és termelőik.