Kérdőív a Duna két oldalának borturisztikai fejlesztéséhez

A DUNAVIN projekt célja a kulturált, minőségi borfogyasztás népszerűsítése, a Duna-menti kisebb borászatok összefogásának, piacra jutásának erősítése a szlovák-magyar határmenti térségben, valamint képzési anyag biztosítása a borászatoknak mind szakmai mind marketing téren. 

Általános trend a borfogyasztás csökkenése az EU klasszikusan bortermelő országaiban. A COVID19 járvány elsőként az idegenforgalomra és a vendéglátó ágazatra mért súlyos gazdasági csapásokat, amelyek legnagyobb áldozatai a kisebb borászatok, akik a helyi értékesítésben érdekeltek. A pályázat célja, a Duna-menti borok ismertségének és fogyasztási hajlandóságának fellendítése a magyar és a szlovák oldalon, valamint a kulturált borfogyasztás és a gasztronómiai élmény kiterjesztése. Fontos tovább a bor, a kultúra és a közös történelmi gyökerek ápolása és hangsúlyozása.

A pályázat során online tananyag és tanulmány készül többek között a piackutatás eredményeiről. A piackutatásban többek között szeretnénk felmérni a fogyasztói szokásokat, igényeket. Szeretnénk megtudni, hogy milyen élményekre, szolgáltatásokra, attrakciókra vágynak azok a borbarátok, akik felkerekednek egy hosszú hétvégére, hogy megismerjenek egy-egy borvidéket. A jelenlegi állapotot felmérése után, javaslatot teszünk a jövőre vonatkozó közös promóciós eszközökre. Kérjük segítse kutatásunkat azzal, hogy kitölti e kérdőívet.

A projekt vezető partnere a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem. A projektet a Szőlészeti- Borászati Intézet koordinálja. A határon túli partner a SZKALA Borászok és Szőlészek Polgári Társulása, amely a felvidéki borászatokat fogja össze.

A projekt részleteiről itt olvashat.

A kérdőívet itt tudja kitölteni.