BrauBeviale 2024

Minden, ami fontos a sör- és borszektor számára

BrauBeviale 2024: A hatókör túlmutat a söriparon

▪ Wine@BrauBeviale: A borágazat a fókuszban

Mindazok számára, akik szeretnék megoldani a jelenlegi kihívásokat az italkészítésben, a BrauBeviale 2024 felkeresése elsődleges fontosságú.

A vásárlátogatók sorában Németország után Csehország az első, Ausztria a negyedik és Lengyelország a hatodik a 2023-as nemzetközi „európai rangsorban”.  Ezek az országok, valamint más közép- és kelet-európai országok egyértelműen úgy érzik, hogy a BrauBeviale-én való részvétel nagyon fontos volt számukra. A 2024-es BrauBeviale, ami november 26. és 28. között kerül megrendezésre Nürnbergben, a bortermelőket veszi célba a sörfőzdék mellett.

Pressekonferenz Gurppenbild

A legfrissebb statisztikai adatok alapján az országok sörgyártás szerinti rangsorában az osztrák és a kelet-európai termelők a maguk 102 177 000 hl-es kibocsátásával az európai össztermelés 28 százalékát teszik ki.  10 és 25 százalék közötti exporthányaddal ezekben az országokban egyértelműen a hazai piacokra helyeződik a hangsúly. Az átfogó kép még tisztábban mutatja ezekben a régiókban az iparág előtt álló kihívások listáját. Energiahatékonyság, a technológia korszerűsítése és a csomagolástechnika optimalizálása ebben a pillanatban a legfontosabbnak tűnő témák. Nem meglepő, hogy – összhangban az európai összképpel – ezeken a piacokon a jövő és a növekedési tendenciák is egyre inkább az alkoholmentes vagy alacsony alkoholtartalmú italok irányába mutatnak.

Ausztria és Kelet-Európa borpiacát illetően a helyzet némileg eltérő: 11.969.000 hl termelési mennyiséggel a bortermelők Ausztriában és Kelet-Európában a teljes termelési mennyiség mintegy 8%-át adja ki az európai bortermelő országoknak. A borexport terén viszont meglehetősen széles a skála, hiszen ebben Magyarország mintegy 50 százalékkal részesedik, szemben Szlovénia 6 százalék körüli értékével. A kihívásokról, amik előtt ezen országok borászatai állnak, Mag. Franz Rosner, a Klosterneuburgi Szövetségi Szőlészeti és Gyümölcstermesztő Intézet professzora tartott vitaindító beszédet. Ebben egyértelművé tette, hogy a globális felmelegedés miatt a jövő útja a klímaálló szőlőfajták fejlesztésében, illetve a folyamatosan megjelenő invazív kártevők elleni harc felvételében rejlik, melynek kulcsfontosságú eleme a korszerű, irányított adatgyűjtés.

 

Martin Eicher-Brauerei Ottakringer

A legmodernebb technológia alkalmazása a piacfejlesztés érdekében

A vásárra látogató osztrák és kelet-európai látogatók dupla bónuszt kapnak; átfogó áttekintést az italbeszállítókról, és közvetlen kapcsolatfelvételi lehetőséget számos kiállítóval, amelyek székhelye a hazai piacok akciórádiuszában van. Az ausztriai beszállítói ipar, amely a DACH régió (Németország, Ausztria és Svájc) része, valamint a kelet-európai országok számára a megoldások széles skáláját kínálja a BrauBeviale a vásár területének mintegy 10 százalékán. A kiállítók és beszállítók eredményei tanúsítják, hogy a BrauBeviale 2024 továbbra is erős platformot jelent számukra új ügyfelek szerzésében is.

A már regisztrált kiállítók portfóliója a garancia arra, hogy a vásáron kínált termékek és szolgáltatások az italgyártás teljes spektrumát átfogják a sörfőzéstől a boriparon át az üdítőkig. Az eseményen jelen lévő minden csomagolóanyag-gyártó, úgy, ahogy az üveg- vagy záróelemgyártók is, örömmel szolgálják ki az ügyfeleket a boripar területéről, és bemutatják nekik új és bevált termékeiket. A beszállítók köréből jelen lesz a technológiai szektor is – a BrauBeviale kínálatának egyik alapeleme – megoldásokkal az erjesztési folyamathoz, mérési technológiával, és olyan klasszikus alkatrészek bemutatásával, mint a szivattyúk és szelepek. Képviselve lesznek a töltéstechnológia, a csomagolás és a raklapozási technológia legújabb fejlesztései is.

Wine@BrauBeviale

Idén, a BrauBeviale 2023 sikeres bevezetését követő immár a második évben a szervezők ismét létrehoztak egy különleges területet a borágazat számára. A kifejezetten a borágazatot megcélzó kiállítók körülbelül 800 négyzetméternyi területet foglalnak el.

Ezen túlmenően az 1-9. tematikus csarnokokban a kiállítók széles spektruma biztosítja az áttekintést a gyártási folyamat összes lépéséről és a szükséges berendezésekről: az alapanyagoktól a folyamattechnológiáig, csomagolóanyagokig, palackozásig, beleértve a csomagolási technológiát és marketinget is. A boros tematika egyik fő eseménye lesz a vásár területén belül megrendezésre kerülő Meininger Mundus Vini borkóstolás.

A sör találkozik a borral: » Ami összepasszol, együtt is erjed «

„Kidolgoztunk egy új szlogent a mindkét szektorban alkalmazott technológiák szoros összekapcsolására vonatkozóan, ezzel igyekszünk motiválni a vásárlókat a boriparból, hogy látogassák meg a BrauBeviale-t. „Ami összepasszol, együtt is erjed” – ez nagyon jól kifejezi, hogy a technológiák milyen szorosan kapcsolódnak egymáshoz egyedi folyamatlépéseikkel.” – magyarázta Andrea Kalrait a vásár projektvezetője, hozzátéve: „Komplex termék- és szolgáltatáskínálatunk van mindkét italágazatban, de az is világos, hogy továbbra is fontos pódium leszünk az üdítőitalok, gyümölcslé és szeszes italok gyártói számára is.” Az új szlogen markáns emlékeztető lehet a nürnbergi BrauBeviale látogatásának előnyeiről az idén november 26. és 28. között megrendezendő kiállítás borszakmai látogatóival folytatott kommunikációban.

info@yontex.com
www.yontex.com