Tervei alapján idéntől minden évben megszervezi a Magyar Bormarketing Ügynökség a Hungarian Wine Summit rendezvényt. Az esemény első napja sikeres volt, még annak ellenére is, hogy csak mintegy száz külföldi látogató érkezett, hogy részt vegyen a mesterkurzusokon és megkóstolja a száznál kicsivel több hazai kiállító borát. Olyan szakmai nagyágyúk vettek részt az eseményen, mint Mészáros Gabriella, nemzetközi borakadémikus, az AVilla Pasarét alapítója, Horkay András nemzetközi borakadémikus, a CEWI alapítója és a HWS nagykövetei: John Szabó, Master Sommelier, Elizabeth Master of Wine, Caroline Gilby Master of Wine és Lengyelország első Master of Wine-ja, Magyarország elhivatott képviselője: Wojciech Bońkowski.
Íme a konferencia első napi programja:
MASTERCLASSES
Plenary Masterclass Area
09:00 – 09:05 Welcome Speech by Pál Rókusfalvy, Government Commissioner for National Wine Marketing
09:05 – 09:50 All Stars – The Winemaking Excellence of Hungary
10:00 – 10:45 Sweet Tokaj – Much More Than Dessert Wines
11:00 – 11:45 Volcanic Wine Rocks! Mineral Driven Whites and Reds
12:00 – 12:45 Red Wines on the Red Carpet – Expressions of Kékfrankos and Bikavér
13:00 – 13:45 Sparkling Stars – Traditional Method Sparkling Wines on the Rise
Masterclass Room 1 (Ground Floor)
12:00 – 12:45 Only in Hungary – Exploring Hungary’s Native and Adopted Grape Varieties
13:00 – 13:45 Rebel Yell – Young Winemakers with a Revolutionary Approach
Masterclass Room 2 (First Floor)
12:00 – 12:45 Natural Harmony – Sustainable Winemaking in Hungary
13:00 – 13:45 Everyday Local Heroes – Easy drinking, Affordable and Palate-pleasing Wines
Az esemény fontos elemei voltak a szakmai előadások és a mesterkurzusok. A résztvevők betekintést nyerhettek a magyar borászatok jelenlegi állapotába, valamint a jövőbeni terveikbe. A borászati szakemberek és a bor iránt elkötelezett szakértők közötti párbeszéd inspiráló volt, és hozzájárult a magyar borászat nemzetközi szintű elismertségének növekedéséhez.
Az esemény sikeres volt abban is, hogy lehetőséget teremtett a kapcsolatépítésre és az üzleti együttműködések kialakítására. A kis létszámú résztvevőknek köszönhetően a lehetőség nyílt személyes kapcsolatok kiépítésére a hazai borászok és a külföldi kereskedők, oktatók és a sajtó között. Ezek a kapcsolatok hosszú távú előnyöket hozhatnak mind a magyar borászatoknak, mind pedig azoknak a vállalkozásoknak, akik részt vettek az eseményen.
A résztvevők kiváló minőségű borokat kóstolhattak, és lehetőségük volt megismerni a magyar borászat gazdag kulturális és történelmi hátterét, az aktuális hazai trendeket, az őshonos fajtáinkat és a nemzetközi trendekhez való viszonyulásunkat is, például a fenntartható borászat helyzetét Magyarországon.
A szűk körű részvétel ellenére az esemény rendkívül sokoldalú volt. A hazai kiállítók bemutatták legjobb boraikat, ezeken keresztül a magyar borászat sokszínűségét és gazdagságát. A látogatók mind a hat borrégió boraival megismerkedhettek.
Összességében tehát a Hungarian Wine Summit első napja sikeres volt, nemcsak azért, mert a résztvevők megismerhették a kiváló magyar borokat, hanem azért is, mert lehetőséget teremtett a szakmai párbeszédre, a kapcsolatok építésére és az üzleti együttműködések előmozdítására. A rendezvény bizonyította, hogy Magyarország esetében a minőség és a sokszínűség sokkal fontosabb lehet, mint a mennyiség, és hozzájárult a magyar borászat nemzetközi hírnevének erősítéséhez.