2022. május 15-17. között mutatkoztak be a magyar borok a legjelentősebb európai borágazati rendezvényen, a ProWein Düsseldorfon. Az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett közösségi standon 36 magyar borászat 264 féle bora kapott helyet, a nemzetközi és magyar szakértők pedig mesterkurzusokon mutatták be a jellegzetes magyar fajtákat, a magyar borok egyediségét és sokféleségét.
A ProWein Düsseldorf a bor- és szeszesitalágazat legjelentősebb szakvására, az egyetlen olyan kiállítás Európában, ahol a legtöbb borkereskedő, borszakíró, importőr és borban érdekelt influencer is jelen van. A kínálatban egyszerre jelenik meg a csúcsminőség és a kedvező árú italok választéka, a borászati és a kevert italok eszközei, továbbá a szolgáltatói szektor. A 25 sikeres vásári évre visszatekintő kiállítás nemzetközi elismertségét jelzi, hogy 2022-ben 62 ország 5700 kiállítója vett részt, és több mint 38 ezer szakmai látogatót vonzott 145 országból. Hazánk idén 17. alkalommal vett részt a kiállításon.
Az AMC által szervezett közösségi standon öt magyar borrégió 36 borászata kapott borai és saját történetei számára bemutatkozási lehetőséget a nemzetközi piacon. Emellett saját honlappal (www.dusseldorf.hungaryatprowein.com), a közösségi felületeken való népszerűsítéssel, standkatalógussal, a magyar borok változatosságát bemutató borbárral és mesterkurzusokkal várták a szakma képviselőit. A magyar stand a kiállítás három napja alatt tárgyalásoktól, új üzleti kapcsolatok kialakításától és korábbiak felelevenítésétől volt hangos.
A mesterkurzusok között a magyar borvilágot átfogóan bemutató előadásokkal találkozhattak az érdeklődők, akik megkóstolhatták hazánk egyedi fajtáit, izgalmas borstílusait. Külön átfogó kurzus foglalkozott az illatos fehérektől kezdve, az olaszrizlingen és a furminton át a kadarkáig. Emellett kiemelt szerepet kapott a Tokaji Aszú, a Villányi és a Balatoni borvidék, a kékfrankos, a száraz furmint, a pezsgők és habzóborok is. Az előadók között olyan nemzetközi szaktekintélyek kaptak helyet, mint Elizabeth Gabay, Caroline Gilby és Peter McCombie Master of Wine-ok, Mészáros Gabriella, Horkay András és Kristian Kielmayer nemzetközi borakadémikusok, valamint Szik Mátyás háromszoros magyar bajnok sommelier.
A magyar borok ezt megelőzően a Wine Prague rendezvényen mutatkoztak be 2022. május 10-11-én Prágában. A hatodikalkalommal megrendezett nemzetközi borvásár elsősorban a szakmai közönséget célozta meg. A kiállítás nemcsak Csehországból, hanem az aktív promóciónak köszönhetően a környező országokból érkezőknek is piacot nyitott a kereskedelem és a gasztronómia területén A kiállításon részt vevő, kiemelkedő minőséget képviselő borászatok kóstolókat, termékbemutatókat tartottak a kereskedők, éttermek, sommelier-k, gyűjtők számára. Az AMC által szervezett 100 m2-es területen 8 pulton 12 borászat mutatkozott be. Emellett a Borkóstoló zónában Angerman László sommelier mutatta be a magyar borokat, valamint mindkét napon mesterkurzuson is részt vehettek a szakmai látogatók.
Az Agrármarketing Centrum bormarketing programja a magyar borokat népszerűsíti a fő exportpiacokon nemzetközi borkommunikációs kampányokkal, cikkekkel, interjúkkal, hirdetésekkel, videókkal, célzott üzleti rendezvények szervezésével és professzionális kiállításokon való részvételekkel.
(Fotó: Agrármarketing Centrum)