A Decanter májusi számának 36 oldalas speciális melléklete a magyar borokkal ismerteti meg a világ borfogyasztóit. A világ legismertebb borászati szaklapja az Egyesült Királyságban elérhető magyar borokat és az export szempontjából legjelentősebb magyarországi borvidékeket mutatja be világszerte Toronyi Zsuzsa (Wines of Hungary UK) szervezésében, az Agrármarketing Centrum (AMC) támogatásával.
A hatvanezer nyomtatott példányban megjelenő magazin különszáma a magyar borok egyik legfontosabb exportpiacának számító Egyesült Királyság mellett Európában és az Egyesült Államokban is a polcokra kerül. Emellett a magyar borokról szóló cikkek három hónapig kiemelt helyet kapnak a decanter.com-on (752.000 olvasó világszerte), és a különkiadáshoz készült honlapon is. A magyar borok történetének ez az eddigi legszélesebb közönséget elérő borkommunikációs kampánya.
Az informatív kiadványban helyet kap közel 60, az exportpiacokon jelen lévő bor részletes kóstolási jegyzetekkel, elérhetőséggel és árral. A szerzők bemutatják a piacon már jól ismert tokaji aszú és a száraz furmint mellett a legkiemelkedőbb száraz fehér-, rozé- és vörösborokat. A mellékletben megismerkedhetnek az olvasók a Tokaji, Egri, Szekszárdi, Villányi borvidékkel és a Balatoni borrégióval. A kiadvány a hárslevelű, juhfark, kéknyelű, olaszrizling, kadarka és kékfrankos hagyományos magyar szőlőfajták történetét és fajtajellemzőit is bemutatja. A magyar borok gasztronómiai szerepét étel-ital párosítással és budapesti borbár- és étteremajánlóval teszi még színesebbé a különkiadás.
A Decanter magyar mellékletének szerzői, Caroline Gilby MW, Oz Clarke OBE, Elizabeth Gabay MW, Harmath Csaba gasztronómiai tanácsadó, Czinki Tamás Master Sommelier, Mészáros Gabriella, az Agrármarketing Centrum borszakmai tanácsadója és Ercsey Dániel borszakíró. A szakértők a magyar borokkal kapcsolatos élményüket, tudásukat és tapasztalatukat osztották meg a kiadványban.
Az AMC a magyar borok exportját szakmai támogatásával, borvidékeket bemutató kisfilmekkel, közösségi marketingeszközökkel és kiemelt kampányokkal támogatja. A mostani megjelenés az egyik legjelentősebb exportpiacon túl nemzetközi szinten is segíti a magyar borok exportját és széleskörű megismerését.