Egy ősi borvidék modern marketingje

Châteauneuf-du-Pape történetét megvizsgálva azt találjuk, hogy a borvidék a modern marketingeszközök sokaságát felvonultatta – már évszázadokkal ezelőtt.

Legyen egy jó történeted!

A storytelling az elmúlt évek egyik divatos kifejezése volt a marketingben, de egy jó történet valójában mindig is eladta a márkákat. És kevesebben rendelkeznek jobb sztorival, mint Châteauneuf-du-Pape. Lehet, hogy a hét évtizedes „avignoni fogság” nem a pápaság történelmének legdicsőbb fejezete, de a borvidéknek kifejezetten jót tett, hogy a XIV. századi egyházfők az itt készült nedűket kikiáltották a Pápa Borává, ráadásul a pontifexi udvarba látogató nagykövetek és más külföldi méltóságok is öregbíthették a hírnevét.

Márkanagykövetek

Az, hogy „nagykövetek” vigyék a márkánk hírét, szintén az elmúlt évek trendjének tűnik, de Châteauneuf-du-Pape az influenszereket is viszonylag korán felfedezte magának. A 19. századi francia író-költő, Frédéric Mistral a térség borainak nagy kedvelője, egyúttal a Félibrige irodalmi és kulturális szövetség alapítója volt. Barátjától, Anselme Mathieu-től származott az ötlet, hogy a Félibrige Boraként címkézzék a palackokat, és még versrészleteket is írtak rájuk. A körnek köszönhetően pedig Párizsban Alphonse de Lamartine, a kiemelkedő romantikus író és költő, Adolphe Dumas és Alphonse Daudet író, valamint sok más híresség is kóstolót kapott belőle.

A cikk a Bor és Piac magazin 2019/5‒6. számában folytatódik, szerzője Csillag Zoltán. A magazin itt rendelhető meg kedvezményesen.