A Pécs-Villány turisztikai térség fejlesztésére és pozicionálására a GINOP-1.3.4-17-2019-00009 pályázat keretében 324 911 413 Ft támogatási összeg áll rendelkezésre.
A Pécs-Villány turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja, hogy a termékalapon két fókuszú térség – Pécs a kultúra, míg Villány a bor városa – egységes desztinációs márka alatti értékesítése által a térség az ország egyik különleges, meghatározó desztinációjává váljon. A magas minőségű kulturális kínálat és a prémium borélmény adja a desztináció egyedi élmény alapú márkaprofilját, amelyhez a másodlagos termékprofilt az egyedi természetes gyógytényezőre (a gyógyvízre) épülő szolgáltatásaival Harkány adja.
A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Pécs-Villány turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készül. További, a térséget jól leíró és meghatározó projektelemek a meglévő borturisztikai szolgáltatók hálózatba kapcsolása, értékesíthetőségi javaslatok megfogalmazása, valamint Pécs kulturális kínálatának belföldi és nemzetközi értékesíthetőségét, fejlesztési koncepcióját leíró tanulmány elkészítése. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb pillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerőjét és a desztináció iránti keresletet.
(Fotó: Sóki Tamás/MTI)