A ProWein számai és trendjei

Új látogatói csúcs (61 500 szakmai látogató 142 országból), kiemelkedően jó üzletkötések, intenzív tudásmegosztás és eszmecsere szakmabeliek között ‒ ezek a 2019-es ProWein szakkiállítás eredményei röviden.

Magas látogatói szám

61 500-an vettek részt az borászati iparág képviselői közül és a vendéglátóiparból összesen, ez ezer fővel több a 2018-as látogatói számhoz képest. További rekord, hogy a látogatók több mint 80 százaléka döntéshozónak számított a vásárlásokat illetően. 142 országból érkeztek a résztvevők (2018-ban mindössze 133-ból), és a legnagyobb érdeklődést a német, az olasz és a francia borok iránt tanúsították. A legtöbben Németországból, a Benelux-államokból, Franciaországból, Olaszországból és Angliából érkeztek.

Düsseldorf: A borok és szeszesitalok globális fővárosa

Több mint 6900 bor- és szeszesital kiállító regisztrált ebben az évben a ProWeinra, 64 különböző nemzetből. A kiállítás terét ‒ a rendezvényeket tekintve egyedülálló módon ‒ jól elkülöníthetően, 10 részre osztották fel a szervezők, a szőlőtermesztő ország és régió alapján. 2019 legnagyobb kiállító nemzete a ProWeinon Olaszország (1,654) volt, valamint sok kiállítóval rendelkezett még Franciaország (1,576), Németország (978), a tengerentúli országok (600), Ausztria (335), Spanyolország (661) és Portugália (387) is.

A kézműves italok egyre népszerűbbek

A borok új évjáratán és a röviditalok enyhítésén túl, a ProWein 2019- ben is jelentős teret adott a szóban forgó kézműves italoknak. A „same but different” („ugyanolyan, de mégis más”) speciális kiállítás több mint 100 kiválaszott rövidital-, sör- és ciderkészítővel bizonyította, hogy nemcsak a bárokra és éttermekre specializált ez a terület, hanem a többség a ProWein „átlagos” látogatói számára is érdekes. Mind a kiállítók, mind a látogatók kijelentették, hogy az innovatív kiállítás 7.0 terme abszolút siker volt: „Semmi különös nincsen abban, hogy a ProWeinon vagy egy ‘same but different’  különbemutató, és ez messze a legfontosabb prémium iparág-specifikus fórum, ahol elérhetők a német, európai és más külföldi eladói piacok” ‒ jegyezte meg Raphael Vollmer, aki a Siegfried Gin menedzsere Gerold Koenen mellett. „A  ‘same but different’ konceptuális dizájnja ‒ az út, amit figyelünk, az út, ami integrálódik a ProWeinbe ‒ egyedülálló. Itt voltunk tavaly, a különbemutató premierjén, és itt leszünk jövőre, 2020-ban is.”

A ProWein felméri a trendeket

Az idén kiemelten bemutatott négy irányzat is nagy érdeklődést váltott ki a ProWein-on: a trendeket kutató szakemberek, Stuart Pigott és Paula Sidore szerint a „Magasan termett borok“, a „Dobozos borok”, a „Dűlőházasítások” visszatérése, valamint a „Chenin blanc és gamay szőlőfajták” voltak a kiemelt témák. A látogatók élénken érdeklődtek az irányzatokat bemutató kóstolók iránt: az utolsó helyek is elkeltek. A ProWein további kínálata is nagy népszerűségnek örvendett: ilyen volt például az 50 hagyományos Champagne-házat és további 180 márkát bemutató Champagne Lounge, a bioborok mintegy 300 kiállítót felvonultató kínálati csoportja, a MUNDUS VINI győztes borait kínáló kóstolózóna, a kiállítói standokon látogatható rendezvények vagy a ProWein Forum és a Csomagolás és Dizájn különbemutató.

ProWein kitekintés: „Egy újabb nagyszerű évre”

A soron következő ProWein szakvásárt 2020. március 15–17. között rendezik Düsseldorfban. Az ezt követő ProWein 2021. március 2-23. között kibővített csarnokbeosztással várja a szakembereket. A Düsseldorfi Vásárváros átfogó bővítésével a ProWein 2021-től veheti igénybe a modern Déli Vásárkaput a hozzá kapcsolódó új 1-es vásárcsarnokkal.

A ProWein testvérrendezvényei közül először a ProWine Asia következik 2019. május 7–10. között Hongkongban, majd a ProWine China várja a látogatókat november 12–14. között Sanghajban.

(Forrás, fotó: ProWein)