Amerikában is terjeszkedik a Magyar Bor

31 magyar borászat indult útnak, hogy Amerika keleti partjától a nyugatiig vigyék a legszebb tételeiket. New York, Austin, Chicago és Los Angeles legkiválóbb boros szakemberei, kereskedői, importőrei és szakírói kóstolják a magyar borvidékek kincseit.

Az Egyesült Államok azonban csak az egyik állomása annak az átfogó nemzetközi kampánysorozatnak, amelyet az ősz folyamán a Magyar Bormarketing Ügynökség hazánkból indulva az európai, ázsiai és amerikai célpiacokon megvalósított.

„Az őszi időszak a magyar borexport fókuszált támogatásáról szólt, hiszen szeptemberben a Bor2025 Hungarian Wine Summitra a nemzetközi borvilág 150 legjelentősebb kereskedőjét és szakértőjét hoztuk el Magyarországra, akiknek egy hét alatt 10 borvidéki study tourt, két, mesterkurzusokkal tarkított szakmai napot szerveztünk és egy külön erre dedikált napon (a hatékony szervezésnek köszönhetően) mintegy 1200 üzleti találkozó jöhetett létre a 100 magyar borászat és külföldi kereskedők között. A hazai kezdet után pedig mi vittük célzott kampányainkat a főbb célpiacainkra: megjártuk az Egyesült Királyságot, Kínát, Dél-Koreát, jelenleg pedig az Egyesült Államokban zajlik a kóstolókat, borszakmai és sajtóeseményeket magukban foglaló aktivitások utolsó állomása. Ezeken az eseményeken összesen 62 magyar borászattal és termékeikkel jelentünk meg, a kóstolóeseményekre több mint 1000 kereskedő, importőr és újságíró volt kíváncsi. Célunk, hogy a közvetlen üzletkötéseket támogassuk” – mondta el Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.

A Magyar Bormarketing Ügynökség stratégiai elve, hogy minden országban egy a helyi viszonyokat legalaposabban ismerő partnerügynökséggel együttműködésben tervezze és szervezze meg az adott célpiaci megjelenéseket. Így például Ázsiában a Nimbility, Amerikában pedig a Wine & Co közreműködésével dolgoznak a marketing aktivitásokon, rendezvényeken. Mindezt komoly előkészületek előzték meg, az amerikai partnerügynökség például hónapokig tartó kutatások révén mérte fel a magyar borok ismertségét ezen a kontinensen, amelyekre építve elindulhatott a célzott aktivitások megtervezése.

Szintén alapvetés, hogy minden célországban széleskörű kommunikációval támogassák a személyes megjelenéseket. Az Egyesült Államokban augusztus 1-től december 31-ig tartó kampány magában foglal egy erőteljes, jelentős elérésű médiapartnerekkel megvalósított PR-, valamint közösségimédia-kampányt is. Az eseményeken nagy sikerrel mutatták be a Magyar Bormarketing Ügynökség által készített imázsfilmet, amely erős vizuális identitással és a magyar borok egyediségét és szellemét megragadó történetmeséléssel támasztotta alá a kampányt.

Természetesen a megjelenések csúcspontjai a magyar borászatok részvételével szervezett mesterkurzusok, kereskedelmi és sétálókóstolók voltak, amelyekben olyan neves szakemberek működtek közre, mint a vulkanikus borok egyik legkiválóbb szakértőjének tartott John Szabó Master Sommelier vagy Ázsiában Fongyee Walker Master of Wine, illetve Patrick Schmitt Master of Wine az Egyesült Királyságban.

Edukációs szinten rendkívül fontos kiemelni, hogy a kutatások eredményeit felhasználva a Magyar Bormarketing Ügynökség a partnerügynökségei aktív bevonásával a borászok piaci felkészítését célzó kereskedelmi szemináriumokat is szervezett.

Az eredmények, visszajelzések rendkívül pozitívak, amelyek jó alapot képeznek a borászok számára a konkrét üzletkötésekhez.