A Magyar Bormarketing Ügynökség új imázsfilmjének célja, hogy friss képet adjon hazánkról és borainkról, ami egyszerre hiteles a szakmának és vonzó a nemzetközi közönségnek – mondta Rókusfaly Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos az ügynökség új imázsfilmjének bemutatóján.
Rókusfalvy Pál kormánybiztos hozzátette: a film az elmúlt évek nemzetközi tapasztalataira, piackutatásaira és szakértői visszajelzésekre épül. A filmben a Tokaji aszú, a szamorodni, az olaszrizling és a bikavér jelenik meg, de az ügynökség a külföldi aktivitásai során még a furmintot és a kékfrankos fajtákat is népszerűsíti, mert ezek mutatkoztak a legerősebbnek a nemzetközi kampányok során – ismertette.
A Magyar Bormarketing Ügynökség legújabb imázsfilmje friss és izgalmas perspektívából mutatja be Magyarországot mint bortermelő országot. A film célja, hogy újradefiniálja hazánkat a borokon keresztül: egyszerre pozícionálja a magyar borokat prémium minőségű, sokszínű és innovatív termékként, miközben bemutatja azt a kulturális és természeti gazdagságot is, amelyből ezek a borok születnek. A filmből több, eltérő hosszúságú változatot is készítettek.
Kitért arra, hogy a fiatalabb generációkat is szerették volna megcélozni a nyitott és közvetlen hangvétellel, a felelős és mértékletes fogyasztásra ösztönözve. A film hangsúlyozza, hogy a magyar borászat nem csupán múltjára épít, hanem az új generációk, friss stílusok és folyamatos innováció jellemzi.
Mednyánszky René, művésznevén Menzkie, a film rendezője elmondta: mintegy ötven ember dolgozott azon, hogy szenvedéllyel, humorral és egyediséggel teli anyag jöjjön létre. Inspirációként szolgáltak nemzetközi gasztrofilm-trendek, de nagyon fontos volt, hogy a magyar karakter megmaradjon. A magyar nyelv különlegessége, a „bor” szó mássága, és a vulkanikus talaj szinte filmre kívánkozott – mondta.
Sági Viktor, a film zenei világát megalkotó Jazzbois együttes tagja szerint a cél az volt, hogy nemzetközileg is érthető, mégis magyarul karakteres hangzást hozzanak létre. Inspirációként szolgált a táj, a szőlő, a kortárs jazz és elektronika, de hallható benne népi dallamfoszlány is. Az együttes a világban sokkal ismertebb, mint Magyarországon – fűzte hozzá, és szeretnék elérni, hogy a magyar borok nemzetközi hírneve is terjedjen a világ borkedvelői közt.
(Forrás: MTI, fotó: Balogh Zoltán)