A legteljesebb dél-balatoni borpanoráma Budapesten

Először mutatták be a válogatott agrártermékeket közösen megjelenítő somogyi márkastratégiát, mint az Európában legsikeresebb agrármarketing-modell első megyei szintű bevezetését Magyarországon.

 

A déli parti napfényt és pezsgést már áprilisban elhozták nekünk Pestre. A legkiválóbb dél-balatoni borokat és pezsgőket most lehetett először ilyen átfogóan megismerni és végig kóstolni, mivel a déli part 18 pincészete mutatkozott be pénteken a Stefánia Palotában. Az idei év azonban ennél is jelentősebb újdonságot hoz: először vezetik be ugyanis az Európa vezető agrárországaiban jól bevált átfogó stratégiát, hogy a dél-balatoni borokat, a somogyi sajtokat, sonkákat, prémium pékárut és hústermékeket közös marketing stratégia mentén, egységes arculat kialakításával mutatják be a jövőben.

Mindez szerencsére nem áll meg a marketing és a közös promóció szintjén. Az átfogó ágazati stratégia része egy szövetkezeti rendszer kialakítása, a legkiválóbb dél-balatoni és somogyi termékek bemutatása egyfajta road show keretében éppúgy, mint speciális szaküzletekben és tematikus borvacsorákon.


A dél-balatoni borok és sajtok harmóniájára külön mesterkurzussal is felhívták a figyelmet. A régió fontos fajtája, az olaszrizling bizonyul a legkiválóbb sajtbornak, akár nemzetközi összehasonlításban is. Az pedig külön szerencsés körülmény, hogy a dél-balatoni fehérborok tavalyi évjárata kiemelkedő volt, ami a sajtokkal még jobb párosítást eredményez.A jól bevált francia-olasz agrármodellt hazai adottságainknak megfelelően megvalósító komplex régiós márkaépítési programra itthon még nem volt példa. A piaci szereplők, a megyei agrárkamara, a somogyi önkormányzati és megyei vezetők összefogásán túl több hónapos egyeztetésre is szükség volt a program elindításához, amiről a rendezvényt közösen megnyitó szervezetek vezetői röviden beszámoltak. Most még csak a legelső, kezdeti eredmények mutatkoznak, de egy ennyire sikeres európai agrárgazdasági modell alkalmazása már az első pillanattól meggyőző a hazai környezetben is, sőt: példa lehet ez az összefogás az országban más régiók számára is. A leghitelesebb formában, közös kóstolóval mutatták most be a közös agrárstratégiát pénteken a termelők és a megyei vezetők.

Kiállító borászatok: Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet, Buzás Borok, Buzássy Pince, Fáncsi Hegyi Pince, Garamvári Szőlőbirtok, Hujber Pincészet, IKON Borászat, Katona Borház, Késa Birtok, Konyári Pincészet, Kristinus Borbirtok, Országh Pince, Pócz Pincészet, Podmaniczky Pincészet és Szőlőbirtok, Rádpuszta Szőlőbirtok, Várszegi Pincészet, Veszprémi Pince

Mesterkurzus: „Bevezetés a balatoni bor- és sajtharmóniák világába”, előadók: Niszkács Miklós (Vendéglátás Magazin) és Kardos Gábor (Balatoni KÖR).