Szeptembertől magyarul és angolul is elérhető borismereti és borkulturális kurzus indul rögtön három felsőoktatási intézményben, a Semmelweis Egyetemen, az Óbudai Egyetemen és a Károli Gáspár Református Egyetemen.
A „BorKatedra | Szeminárium a Magyar Borról” címen induló képzés részleteiről dr. Hankó Balázs, a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért és felsőoktatásért felelős államtitkára és a kezdeményezés elindítója, Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos az idei EFOTT sajtótájékoztatóján tett bejelentést.
A Nemzeti Bormarketing Stratégiában kiemelt célkitűzés a fiatal generáció hatékony elérése. A Magyar Bormarketing Ügynökség által összeállított, a magyar borkultúrát középpontba állító tantárgy oktatásával a fiatalok olyan tudásanyag birtokába jutnak, amely felöleli a bor termeléséhez, értékesítéséhez, értékeléséhez és fogyasztásához kapcsolódó ismereteket, elősegíti a tudatos, mértékletes, minőségorientált borfogyasztás elsajátítását. A hallgatók a kurzus során megtanulják, hogy melyek azok a jellemzők és feltételek, amelyek a minőséghez, értékhez kapcsolódnak. Az elméleti tudásanyag mellett a tanulók ismeretszerző borkóstolás keretein belül szerzik meg a kulturált, felelős borfogyasztásról és a bor értékelésének alapjairól szóló ismereteket, emellett széleskörű tudásra tesznek szert többek között Magyarország borvidékeiről, a főbb bortípusokról és ételpárosításokról is. A tananyagot elismert szakemberek, nemzetközi borakadémikusok, top sommelier-k, borszakírók oktatják majd, így a gondosan összeállított tananyag mellett az előadók személye és szakértelme is garantálja az értékes kreditpontokat érő képzés magas színvonalát.