Tokajban történelmi léptékű fejlesztés zajlik, teljesen megújul a belváros – mondta a családokért felelős államtitkár Tokajban, a Szüreti Napok ünnepélyes megnyitóján.
Koncz Zsófia, aki a térség országgyűlési képviselője is, kiemelte, a fejlesztések célja, hogy Tokaj-Hegyalja Magyarország harmadik leglátogatottabb térsége legyen. Azt mondta, ehhez az itt élő emberekre és a borvidéken készülő csodálatos borokra is szükség van.
Az államtitkár emlékeztetett, a kormányzat korábban kiemelt turisztikai térségnek nyilvánította a tokaji térséget.
A városban és a borvidéken is számos fejlesztés zajlott, példaként említette a 37-es főút Miskolctól Szerencsig tartó kétszer kétsávossá bővítését, a tokaji Erzsébet királyné hídjának felújítását és azt, hogy számos szálláshelyet fejlesztettek a magas minőségű szállodáktól a panziókig.
Koncz Zsófia úgy fogalmazott, Tokaj-Hegyalján hisznek az összefogásban. Hozzátette, „csak akkor lehetünk sikeresek, ha közösen gondolkozunk”.
Molnár Péter, a Tokaji Hegyközségi Tanács elnöke ünnepi köszöntőjében felhívta a figyelmet arra, hogy a közös gondolkodás erős történelmi gyökerekkel rendelkezik, mert egészen 1570-ig nyúlik vissza, akkor ültek le a hegyaljai mezővárosok képviselői, és fogalmazták meg azokat az alapelveket, amelyek szerint ma is dolgoznak a borvidék szőlészei és borászai.
Partha Satpathy, az Indai Köztársaság magyarországi nagykövete mint a rendezvény díszvendége köszöntőjében örömét fejezte ki, hogy Tokajban vendégeskedhet és számos „csodálatos bort megkóstolhatott”. Elismerően szólt a borvidéken tapasztalható összefogásról és hangsúlyozta a békés együttélés fontosságát.
Azt mondta, büszke arra, hogy Indiában, mint a világ legnagyobb demokráciájában sok nemzet és kultúra egymás mellett, békében tud együtt élni.
A Tokaj-hegyaljai Szüreti Napok a világörökségi borvidék legrégebbi rendezvénye. A több mint kilencvenéves múlttal bíró fesztivál megnyitóján a térség huszonhét településeinek vezetői jelképesen összeadták azt a szőlőt, amiből tavaszra elkészül a Polgármesterek bora. Ennek a kezdeményezésnek is már húszéves hagyománya van, ez a bor kereskedelmi forgalomban nem kapható, kizárólag reprezentatív célokat szolgál.
(Forrás: MTI, fotó: Vajda János)