A szőlő-bor ágazat nincs könnyű helyzetben, különösen a magyar, amely mellett elhalad a világ. Mindezt felismerve a kormányzat Rókusfalvy Pált nevezte ki a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztossá. Irányítása alatt nemrég elkészült a 2023 és 2026 közötti időszak Nemzeti Bormarketing Stratégiája. Az ismert marketingszakember célja, hogy megreformálja a hazai bormarketinget, szakmai alapokra helyezze a magyar bor kommunikációjának és értékesítésének irányvonalát. Mindezt az ágazati szakemberek véleményére és folyamatosan frissülő kutatási eredményekre alapozva teszi.
Miről szól a Nemzeti Bormarketing Stratégia?
Ez a stratégia a várakozások ellenére nem a márkaépítésre, nem egy új üzenetre fókuszál, hanem egy értékesítési
szemléletet hoz létre. Ez a módszertan arra keresi a választ, hogy hol tartunk a világban, és milyen trendek mentén érdemes továbbmenni. A hazai és külföldi kutatások alapján az elsődleges és másodlagos célpiacainkat határozza meg, valamint azt, hogy milyen módszerekkel lehet „odajutni”, megszólítani a célközönséget. Megpróbáljuk előre látni, hol fog tartani a világ öt év múlva. Nem egy új arculat körvonalazása, hanem egy hatékony értékesítési szemléletű módszertan kidolgozása volt a célunk, a többit majd erre az alapra építjük tudatos, következetes marketingmunkával és az eredmény folyamatos monitorozásával.
Hogyan tervezték meg a Magyar Bormarketing Ügynökség működését, és mi lesz a feladata?
Mekkora a költségvetésük, és mi az, amire mindenképp fontos forrást allokálni?
Mit takar az új kommunikációs megközelítés?
Melyek jelenleg a legfontosabb feladataik?
Ezekre és hasonló fontos kérdésekre kaphat választ a Bor és Piac magazin 2023/4. lapszámában megjelenő teljes cikkből. A lapra előfizethet a borespiac.hu weboldalon, vagy keresse az újságárusoknál.
Lepje meg szeretteit a közelgő ünnepekre előfizetéssel, az átadható vouchert elektronikusan megküldjük Önnek!