Borpromóciós program a Mátrai Borvidék támogatására

A Mátrai Hegyköltségek Nonprofit Kft. borpromóciós pályázata több, mint 21.000 euró támogatásban részesült az Agrárminisztérium Borok promóciója az Európai Unió területén című programja keretében. A projekt címe: Borpromóciós program a Mátrai Borvidék támogatására. A program teljes költségvetése 43.600 Euró, melynek 50% vissza nem térítendő támogatás. A megvalósítás ideje: 2021. 04. 01. – 2023 03. 31. A projekt célja a mátrai borvidék borainak új fogyasztókkal történő megismertetése, a minőségi borfogyasztás mindennapi kultúrájának terjesztése, a borvidék uniós oltalmat élvező borászati termékeinek általános népszerűsítése.

Ennek szellemében állítottuk össze a programot, amely 19 akcióból áll. Nagy hangsúlyt fektetünk a különböző sajtóorgánumok széleskörű és komplex alkalmazására, ami kiterjed a nyomtatott és online csatornákra, brosúrákra, a közösségi médiára, de sor kerül rádiós műsorokra is. Végre fellélegezhetünk, negatív teszttel és pozitív hangulatban készülünk a személyes találkozásokra is. Mindez két hazai és egy nemzetközi esemény keretében valósulhat meg.

Nyárindító rendezvényünk július elején az “Illatos Borok (Gyöngyöző) Kertje”, melynek díszvendége a Mátrai Borvidék, de más hazai és nemzetközi borvidékek kiállítói számára is nyitott, akik illatos borokkal és illatos gyöngyözőborokkal szeretnének megjelenni. Helyszín a MATE Budai Campusa, a hely szellemének megfelelően számítunk a fiatalokra is. A konferencia edukáló célja a felelősségteljes borfogyasztásra nevelés, illetve az Európai Unió eredetvédelmi rendszerének ismertetése a Mátra OEM-en keresztül.

A Mátrai borvidék megjelenik egy önálló standdal az ország egyik legnépszerűbb és legrangosabb kiállításán is, Budapest Borfesztiválon 2021. őszén.

A Veronafiere nagy hagyományokkal rendelkező kiállításán mintegy 125 000 látogató fordul meg, ők nagyrészt olaszok, illetve az EU területéről érkező vendégek. Számukra tudjuk bemutatni a Mátrai OEM-et, ezáltal azt ismertté tenni az EU országaiban. Emellett nemzetközi sajtómegjelenésre is számítunk, hiszen a sajtó képviselői is részt vesznek a kiállításon. A projekt eredményeként a 2022-es VINITALY-n önálló standdal jelenik meg a Mátrai Borvidék.

A projekt ideje alatt folyamatosan zajlik a Borvidék promóciója a Mátrai Hegyközség honlapján, a szociális média felületein és a projekt fő médiapartnere, a Bor és Piac Magazin print és online megjelenésein keresztül.