A Johnnie Walker márka születésének 200. évfordulója éppen a pandémia idejére esett. Ez sem szegte kedvét a többszörös díjnyertes Anthony Wonke filmrendezőnek, hogy feldolgozza a világ legismertebb skót márkájának történetét, az elmúlt 200 évünkre gyakorolt hatását, mindazokat a gazdasági, társadalmi, kulturális mérföldköveket, melyeknek volt egy közös szemtanúja: a férfi, aki körbejárta a világot.
Forgatott már filmet korunk egyik legnagyobb sportcsillagáról, Cristiano Ronaldoról, és nyomon követte az Utolsó Jedik rendezőjének konfliktusait a Star Wars univerzumban: Anthony Wonke nyert már Emmyt, háromszoros BAFTA díjas, és jelölték már rövidfilmjét Oscarra is. Ezúttal a világhírű skót whisky márka felé fordította kameráját, hogy egy új játékfilmben bemutassa annak 200 éves múltját. A The Man Who Walked Around The World egy független dokumentumfilm, amelyet a Something™ Originals készített a Partizan produkciós céggel közösen, Wonkéval a rendezői székben. A játék-dokumentumfilm feltárja, mi kellett ahhoz, hogy a Johnnie Walker a populáris kultúra ikonjává váljon, mennyi szerencse és mennyi tudatosság van amögött, hogy a Johnnie Walker 200 év után is ugyanolyan kiemelkedő piaci szereplő, mint bármikor múltja során.
Kulturális ikon a Johnnie Walker, nem csoda, hogy az évforduló tiszteletére ICONS néven limitált szériában, különleges dekorációjú palackok kerültek az áruházak polcaira – de a hagyományos négyzet-keresztmetszetű szögletes palack és a az enyhén döntve felragasztott címke megmaradt. Hogy miként született ez a két jellegzetes formai megoldás, és mire volt jó a márka történelme során? Többek közt ez is kiderül a dokumentumfilmből, mely immár megtekinthető a film saját honlapján, magyar felirattal is. „200 év alatt a Johnnie Walkernek összesen 6 keverő mestere volt. Ez idő alatt az USA 40 elnököt fogyasztott el!” – hasonlítja össze a történelmi léptékeket John Williams a Diageo Scotch részlegének globális vezetője. „A Johnnie Walker lenyűgöző örökséget hozott létre, a világ minden táján meghonosodott a populáris kultúrában, világvezetők, rocksztárok, filmikonok kezében láthattuk. A tény, hogy ezt a sztorit egy olyan tehetséges mesemondó fésüli össze, mint Anthony, nagyon izgalmas mindannyiunk számára, akik részt vehetünk a márka életében.”
„A Johnnie Walker története lenyűgöző. Ha mélyebbre ásunk, meglátjuk, hogy sokkal több van ebben a történetben, mint gondolnánk, fordulatos, romantikus, egyszerre személyes és történelmi horizontokon folyik” – mondja Anthony Wonke, a rendező. “Feltárul egy márka alkímiája, az ikonná válás receptje. Szól arról, hogy mi tesz minket emberré, hogy mi visz minket előre, megmutatja, hogy képesek vagyunk bármit elérni.”
„Ha valaki, akkor mi a Zwacknál át tudjuk érezni a felelősségét annak, hogy mit jelent egy többévszázados márkát ápolni, képviselni” – mondja Frank Odzuck, a Zwack Unicum Nyrt. vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk, hogy Magyarországon mi lehetünk azok, akik az immár 200 éves Johnnie Walker fejlődését úgy biztosítjuk, hogy közben tekintettel vagyunk a márka tradicionális értékeire.”
Magyarországi kommunikációs partner:
Buzzword Strategies Kft.
heni.vaczi@buzzword.hu
Tel: +36204111904