Megjelent a legfrissebb Bor és Piac magazin

Valószínűleg már nem lehet visszafordítani a digitalizáció exponenciális mértékű felgyorsulását. Mára a tanítás is online folyik, a munkahelyi megbeszélések, az üzleti tárgyalások fő színtere a kávézókból átkerült a digitális térbe, a baráti borozások egy része, egyszóval a magánéletünk is átcsúszott az online világba. Lapunk aktuális száma a változásokra fókuszál.

Változás történt a szakirányú felsőoktatásban is. Február elsején létrejött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem. Ennek részleteiről beszélgettünk Nyitrainé dr. Sárdy Diána főigazgató asszonnyal.

Növényvédelmi rovatunkban gyakorlati tippeket adunk a metszés utáni sebkezeléshez. Borelemzőnkben pedig teszteljük a hazai Merlot, Portugieser, Királyleányka és Leányka kínálatot. Cikkeinkben szó lesz a klímaváltozásról.

A borfogyasztási szokások is átrendeződtek, inkább a jobb ár-értékű borokat keresik az emberek, de talán többet is vásárolnak, mint korábban. Új szokásokat vettek fel, ami a borturizmusnak is növekedési lehetőséget ad. Az emberek felkerekednek és elmennek a borászatokhoz, a dűlőkben sétálgatnak, iszogatnak, megismerkednek a különböző terroirokkal. Most jött el a kreativitás ideje, hogy ezeket a változásokat ki-ki az előnyére fordítsa!

Van, ami nem változik: idén tavasszal is elindítjuk a Magyarország Legszebb Szőlőbirtoka pályázatunkat, immár a 10. alkalommal! Bízunk benne, hogy a belföldi borturizmus megtáltosodik az idei szezonban. Addig is arra buzdítjuk kedves borász olvasóinkat, hogy regisztráljanak borászatukkal a weboldalunkon, és készüljenek fel az idei megmérettetésre. (BZs)