Sikeresen szerepeltek a magyar kiállítók New Yorkban

A Summer Fancy Food Show néven ismertté vált élelmiszeripari vásárt évente rendezik meg New Yorkban, a vásár az észak-amerikai kontinens legnagyobb ilyen jellegű kiállítása, amelyen az idén hét magyar élelmiszeripari vállalkozás – köztük egy borászat – vett részt.

A kiállításon 54 országból több mint 2600 kiállító várta az üzletfeleket és az érdeklődőket. Magyarországról, amely másodszor vesz részt a seregszemlén, a Pick Szeged, a Kométa 99, a Felföldi Édességgyártó, a Malatinszky Kúria, az Arany Nektár, a Hungaroharvest és a Lourdes Honey mutatkozott be. Az egységes arculatú megjelenést és a helyszínt az Agrármarketing Centrum biztosította. A magyar vállalkozások részvételét a New York-i vásáron a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) segítette.

Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára hasznosnak és sikeresnek minősítette a magyar részvételt. Elmondta, hogy a bemutatkozás mellett az üzletkötést is segítő vásáron megjelenő hét erős magyar cég kifejezetten innovatív termékekkel jelent meg. „Egy ilyen távoli és nagy piacon nem tömegtermékekkel, hanem prémiumtermékekkel kell megjelennünk” – fogalmazott.

A helyettes államtitkár kiemelte: az egyik borkiállítónál sorban álltak a vendégek, és a kiállítás keretében tartott exkluzív magyar borvacsorán – amelyen étteremláncok és szállodák beszerzési igazgatói is részt vettek – szintén óriási volt az érdeklődés. A vacsorán a kóstoltatás mellett lehetőség nyílt üzleti tárgyalásokra is neves amerikai partnerekkel.

A helyettes államtitkár szerint már megállapodások is születtek New Yorkban, elsősorban a magyar borok iránt nagy az érdeklődés.

(Forrás: MTI, fotó: Specialty Food Association)