Az idei ProWein vásár pontot tett az elmúlt 25 sikeres esztendő végére Düsseldorfban. A vásár a világ vezető szakágazati rendezvénye lett.
Nyitóbeszédében Julia Klöckner mezőgazdasági miniszterasszony a világ vezető szakágazati vásárának nevezte a rendezvényt. „Amikor 25 évvel ezelőtt megalapítottuk a ProWeint, nem gondolt ilyen mértékű fejlődésre. A beletett sok kemény munkának és a partnereink részéről történő erős támogatások tették lépésről lépésre a kiállítást a világ legnagyobb és legfontosabb bor- és szeszesitalágazati vásárává. És mindig is rengeteg jó ötletet kaptunk a jövőre vonatkozólag is” ‒ mondta Hans Werner Reinhard, a rendezvényt szervező Messe Düsseldorf ügyvezető igazgatója. Államfők, miniszterelnökök is részt vettek a kiállításon, hogy csatlakozzanak a jubileumi vásárhoz.
Minden kiállító és látogató elégedett volt az idei ProWein kínálatával, beleértve például Santiago Diaz Herrenschmidt, a bor- és szeszesital ágazat vezetőjét a Business France-tól, aki a kommunikációs partner program tagjaként segített egy újabb szempontból rávilágítani arra, hogy Franciaország borkészítő nemzet: „Franciaország nagyon büszke, hogy partnerként a 25 éves ProWein partnere lehet. A rendezvény a bor, a szeszesitalok, a sör és a cider iparágának rendszeres, különleges találkozója. Nincs is jobb dolog, mint ott lenni a ProWeinon! Egészségünkre ‒ és találkozzunk jövőre is!”
Monika Reule, a Német Borászati Intézet ügyvezető igazgatója, a ProWein egyik oszlopos tagja hasonlóan pozitívan nyilatkozott: „Egy kiállító szemszögéből nézvem az egész nagyon jól ment. Az iparág képviselői különös érdeklődést tanúsítottak látogatóként a német és a külföldi országok 2018-as évjáratai iránt, amelyek ‒ ahogy hallottam ‒ abszolút megfeleltek a magas elvárásoknak. A relatív korai időzítés ellenére a fehérborok már készen álltak a kóstolásra, intenzív gyümölcsösséggel. Emellett, a kiállítók, akikkel beszéltem, a látogatókon megmutatkozó magasfokú professzionalizmust említették.”
Mindy Crawford, az USA-beli Wölffer Estate Vineyard nagykereskedelmi sales igazgatója számos amerikai látogató nézőpontját foglalta össze: „Amerikát egy nagyon fontos területnek látjuk a borkészítésben. És nekünk mégsincs egy ilyen, iparági, államokat összefogó, ProWein kaliberű és jelentőségű rendezvényünk. A legnagyobb hasonló rendezvényeink a hazai piacon a kereskedői vásárokra hasonlítanak. Ezért nagyszerű számunkra a ProWein.”
Carsten Schmidt, a berlini Weinladen Schmidt ügyvezető igazgatója a kezdetektől részt vesz a ProWeinon, hogy külföldi tételeket keressen németországi hat boltjához és két étterméhez. „1994 óta minden évben kint voltam a ProWeinon. Az, hogy szigorúan csak az iparág képviselői lehetnek kiállítók, valamint a nemzetközi kínálat messze emelte a ProWeint más eseményektől. A kereskedelmi vásár egy abszolút kötelező dolog számomra, illetve az egész csapatom számára. Mindig, mindhárom napon itt vagyunk.”
A New York-i illetőségű importer, Ricardo Castiblanco számára a ProWein nemcsak a legfontosabb, de a leghatékonyabb dolog is: „Két napon belül majdnem hét szoros üzletet kötöttem, és sikeresen kiterjesztettem a portfóliómat.”
(Forrás, fotó: ProWein)