Az olasz borok sikere a kisebb piacok teljesítményén is múlik

Ugyan az olasz borexport több mint felét az olyan nagy piacok veszik fel, mint az Egyesült Államok, Németország, Nagy-Britannia vagy Kanada, a Svédországhoz hasonló kisebb piacok teljesítményén is sok múlhat.

A Stockholm Ice jelentése szerint Svédország piacán 156 millió eurós forgalommal Olaszország a legjelentősebb borimportőr, 30 százalékos piaci részesedésével megelőzi Franciaországot és Spanyolországot is.

Az olasz borok gyors térnyerése annak is köszönhető, hogy a svéd fogyasztók körében nagyon népszerűek lettek a részben szárított szőlő levével készült borok, mint a toszkán Government és a venetoi Ripasso. Az alkoholforgalmazást piaci monopólium keretében bonyolító északi országok esetében az alacsony áron nagy tételben kínált borok, valamint a kis mennyiségben elérhető különlegességek vagy új fajták teljesítenek jól. A 7-12 gramm/liter cukortartalmú italok különösen népszerűek, de lassan felzárkóznak a kevésbé édes változatok is, valamint egyre többen keresik az organikus borokat.

A dél-afrikai és ausztrál borok támasztotta erős versenyben nem kerülhető meg a pincészetek, márkák népszerűsítése és a kóstoltatás sem. Erre jó lehetőséget kínál a The Wine Exchange nevű esemény, amelyet minden évben más skandináv országban rendeznek meg, de a Vinitalyn és a Vitigno Italián is sok északi beszerző fordul meg. A skandináv szakírók és beszerzők vendégül látása is gyakori az olasz termelőknél. Emellett érdemes lenne fokozni az olasz borok részesedését az éttermekben is, ahol a borlapokon egyelőre 65 százalékot foglalnak el a franciák, és csupán 15 százalékot az olasz borok.

(Forrás: WineNews, fotó: Sini-Meri Iivari/Pixabay)