Allan Sichel a március közepén tartott CIVB (Conseil Interprofessionnel du Vin de Bordeaux) bormarketing konferencián elmondta, hogy a számok szerint a Bordeaux-i borok exportja 14%-ot esett.
Az 1,9 millió hl összforgalom bevétele 2,09 billió euró volt. A francia szuper- és hipermarketek eladásai is 12%-al estek (1,08 millió hl mennyiségre), 7% értékben (837 millió euróra).
A csökkenő tendencia Kínában a legerősebb. Bordeaux exportja 31%-ot esett (436 ezer hl-re), 22%-os értékben (311 millió euróra).
„Kínában a 2017-es gyenge szüretnek volt egy ’tisztító hatása’ az olcsón eladott minőségi borok tekintetében. Ez elősegítetta az exportunk csökkenését” – tette hozzá Sichel. A tömeggyártású borok Chiléből és Argentínából történő exportjának növekedése szintén Bordeaux-ot sújtja, amely főleg üvegekben szállít.
A csökkenés Kínában ismét Hong Kong miatt következett be, amely a Bordeaux-i borok legnagyobb exportfelvevő helye. Pénzügyi szempontból 3%-os növekedés volt tapasztalható, 327 millió euró értékben, mennyiségileg azonban a 77 ezer hl 4%-os csökkenést jelent. Emlékeztetőül, 2008-ban mindössze 75 millió összeladása bolt Bordeaux-nak, tehát azóta megháromszorozta az eladás mértékét.
Az amerikai piac szintén fellendült: a kismértékű (1%) csökkenés ellenére (199 ezer hl) egy jelentős (21%-os) növekedés figyelhető meg az értéket tekintve (279 millió euró), beleértve ebbe az amerikai importok általános csökkenését is.
(Forrás: Vitisphere)