Az 1997-ben elindított Premiere minden év februárjában a Napa-völgybe csábítja a világ beszerzőit és szakembereit.
Az egyhetes Premiere fesztivál hivatalosan szigorúan szakmai esemény, amelyen mintegy 200 helyi termelő jelenik meg, gyakran a kifejezetten a rendezvényre készített tételeivel.
A kereskedők és viszonteladók közül sokan meghívják 10-15 legfontosabb beszerzőjüket, akikkel több napos VIP-körutakat tartanak a környező borászatokban.
A hetet lezáró aukcióra összesen 700 belépőt kínálnak fel a legfontosabb partnereknek. Ezek 350 dollárba kerülnek, és párosával igényelhetőek. A gyűjtők viszont megpróbálják „kijátszani” a rendszert, és például közösen bíznak meg egy-egy kereskedőt, hogy az őket érdeklő tételekre is licitáljon.
Az aukciót megelőzően az érdeklődők megkóstolhatják a hordómintákat, a sikeres licitálóknak viszont gyakran akár éveket is várniuk kell arra, hogy az általuk megvásárolt tétel beérjen, és leszállítsák nekik.
A borok többsége klasszikus napai tétel, 100 százalékban vagy nagyrészt Cabernet Sauvignon. Érdekesség, hogy rosét idén még csak második alkalommal kínáltak eladásra. A tételnagyság általában 60 és 240 palack közé esik. Az idei rekordárat, palackonként 1333 dollárt a Schrader Cellars termékéért, Thomas Rivers Brown borász alkotásáért fizettek, az aukció teljes bevétele 3,7 millió dollár volt.
A bevételek a régió kereskedelmi szervezetét, a Napa Valley Vintners-t gazdagítják, akiknek a tagdíjak mellett ez az egyik legfontosabb bevételi forrása.
(Forrás: Robb Report, fotó: Alexander Rubin/Napa Valley Vintners)