A tavalyi csúcs után újra ProWeina

Tavaly 55.000 szakmai látogató tájékozódott 6.200 kiállító standjánál. Idén március 19-21. között ismét Düsseldorfba várják a szakma képviselőit.

 

Töretlen sikert tud felmutatni a ProWein szakvásár fejlődése. 2016. március 13-15. között még a korábbinál is több kiállító és látogató érkezett szerte a világból Düsseldorfba a borok és szeszes italok vezető világvásárára. Több mint 55.000 szakmai látogató tájékozódott, adta le rendeléseit 6.200 kiállító standjánál és vett részt a változatos kísérő rendezvényeken. A látogatók fele ma már Németországon kívülről érkezik Düsseldorfba. A borkedvelők számára tizedik alkalommal rendezték meg a városban és vonzáskörzetében a ProWein goes city-t a borhoz kapcsolódó rendezvények sokaságával.

A legtöbb kiállítót adó nemzet 2016-ban Olaszország volt 1500 kiállítóval, majd Franciaország következett 1300 kiállítóval az 1000 kiállítót felvonultató Németország, az 550 kiállítós Spanyolország, a 320 osztrák, 300 portugál és összesen 600 tengerentúli kiállító előtt. Emellett 30 ország mintegy 420 kiállítója is bemutatta különleges szeszes italait. A szakvásáron összesen 59 nemzet képviseltette magát.

A főbb kínálati csoportokat a nemzetközi jelentőségű termelő országok és termővidékek borai, a szeszesital-különlegességek (30 ország 400 kiállítója), valamint a kapcsolódó kiegészítő termékek alkotják.Az idei ProWeint 2017. március 19. és 21. között, vasárnaptól keddig minden nap 9.00–18.00 óra között rendezik a Düsseldorfi Vásárváros 9-17. csarnokaiban a DWI Német Borintézet szakmai védnökségével. A kizárólag szakmai látogatóknak fenntartott rendezvényre napi belépőjegyek elővételben 30, a helyszínen 45 euróért kaphatóak, a háromnapos bérlet 55, illetve 70 euró. Diákok 15 euróért válthatnak napijegyet.

Magyarországról eddig a közösségi standon 20 borászat – többek között Badacsonyból, Pannonhalmáról, Tokajból, Villányból -, önálló kiállítóként pedig a Disznókő, a Grand Tokaj, Dúzsi Tamás, illetve a Happy Hungarian Wine jelezte részvételét.

A szakmai látogatók a kiállítói standokon egyénileg kóstolhatnak, illetve élhetnek a tematikusan összeállított, szervezett kóstoltatási lehetőségekkel is. Az utóbbira példa a 17. vásárcsarnokban a Mundus Vini győztes boraival vagy számos további kóstoltatás egyes országok és régiók jellemző boraival.A széles körű kiállítói felhozatal mellett a ProWein keretében kínált rendezvények skálája hasznos lehetőség a szakismeretek gazdagítására. Az előadásokat és kóstolásokat a ProWein Fórum keretében vagy közvetlenül a kiállítói standokon rendezik. A különböző térségekről, szőlőfajtákról, trendekről és témákról tartott több mint 300 rendezvény skálája igen széles. A teljes program 2017 februárjától jelenik meg a ProWein szakvásár honlapján.

A ProWein szakvásár szeszes italokat bemutató kínálatában a FIZZZ-Lounge évről évre élőben mutatja be a koktélok mindenkori trendjeit – látványosan és természetesen ízletesen is. A ProWein 2017 keretében a kávés, boros és kézműves sörrel készített exkluzív koktélokat állítják előtérbe.

A „same but different“ különbemutató izgalmas ötletekkel szolgál arra, hogy miként lehet újszerű módon termelni és/vagy értékesíteni a bort. A bemutatón összesen tíz résztvevő mutatkozik be. A „same but different“ segítségével a ProWein szervezői az innovatív ötleteknek és meglátásoknak, az ágazaton belüli ötletszerzésnek kívánnak teret adni, egyúttal ösztönzik a kreatív eszmecserét.

Miközben a ProWein zajlik a vásárvárosban, egész Düsseldorf a ProWein lázában ég: a „ProWein goes city“ jelmondattal Düsseldorfban és vidékén különböző élvezetes esti programokat rendeznek a borok és szeszes italok témakörében. A számos étteremben, hangulatos klubban, bárban és borkereskedésben tartott rendezvények megszólítják a vásári forgatag után kötetlen beszélgetésekre vágyó vásárlátogatókat, továbbá a város és a környék borkedvelőit is.A ProWein szakvásár kifejezetten az Egyesült Államokból érkező látogatóknak hívta életre az amerikai Wine Enthusiast szakfolyóirattal karöltve az úgynevezett „Route USA“ kezdeményezést. A program az exportösztönzést szolgálja és megjelöli az összes, az észak-amerikai piac iránt érdeklődő kiállítót. Az Egyesült Államokból érkező kiállítók így célirányosan kereshetik fel az őket váró kiállítókat.

A ProWein marketingszerepéről néhány résztvevő így nyilatkozott:

Fernando Pavón exportigazgató, Emiliana/Chile: „Az idei ProWein teljes siker volt nekünk! Egyrészről ki tudtuk terjeszteni a jelenlétünket Európában, másrészt új vevőket tudtunk megnyerni Kanadában és az Egyesült Államokban. A múlt évben itt tesztelt Emiliana bio habzóborunkat idén nagyon jól fogadták. Ehhez a ProWein a legjobb színtér, mert rendkívül magas színvonalú és az üzleti partnereket helyezi előtérbe.”

Antje Kreikenbaum, a portugál Herdade dos Lagos ügyvezetője: „A ProWein a legfontosabb szakvásár az új ügyfelek megnyerésére. A bioborainkat ma már szerte a világba exportáljuk Japántól Kanadáig. Ennek az egyik oka az, hogy az aranyéremmel kitüntetett boraink jelen vannak a Mundus Vini kóstoltatáson. Egy másik ok kétségtelenül az, hogy egyre inkább kedvelik a vegán borokat, amelyekre mi szakosodtunk.”

Mireia Prim márkanagykövet, Torres/Spanyolország: „A ProWein számunkra a legfontosabb szakvásár, mert itt szerte a világból megfordulnak az importőrök. Nagyon felkészülten érkeznek az érdeklődők, ezért a három vásárnap valóban hatékony lehet. A részvételt mi arra is felhasználjuk, hogy feltérképezzük az új piaci irányzatokat, mint például az alkoholmentes borok egyre élénkülő keresletét, amelyek közül már három is szerepel a kínálatunkban.”

A ProWein nemzetközi szinten is terjeszkedik: tavaly ünnepelte premierjét április 12. és 15. között Szingapúrban a ProWine Asia. A sanghaji ProWine China negyedízben mutatkozott be 2016. november 7. és 9. között. Már a 2018-as ProWein időpontját is kitűzték: 2018. március 18. és 20. között várják ismét a szakembereket Düsseldorfban.