Ötödik születésnapját ünnepli a Borháló franchise, Magyarország legnagyobb borszaküzlet-hálózata. Kínálatát folyamatosan bővítve a vállalkozás immár fél évtizede kínál minőségi borokat kedvező árakon: az alternatív kiszereléseknek köszönhetően a vevők ugyanazokat a tételeket akár 40 százalékkal olcsóbban is megtalálják a hálózat szaküzleteiben.
Az öt esztendeje alakult Borháló Borkereskedés jelenleg ötvenezernél is több visszatérő vásárlót szolgál ki ötven szakboltból álló országos hálózatában. „A franchise megalapításával fél évtizede az volt a célunk, hogy olyan országos szaküzlethálózatot hozzunk létre, amelyben mindenki megtalálja a saját alkatának, hangulatának megfelelő borokat, legyen szó hétköznapokról vagy ünnepi alkalmakról – mondja a vállalkozás alapító tulajdonosa, Kathona Krisztián. „Aki hozzánk betér – folytatja Kathona –, nem kell bortudornak lennie. Kollégáim a boltokban laikus kérdésekre is készséggel válaszolnak; a visszatérő fogyasztók, a borkóstolóinkon részt vevő törzsvásárlók véleményére mindig odafigyelünk. A szaküzletekben, a kóstolókon, a nemrég beindított Bortanodában a vásárlók egyszerre szereznek élményeket és kapnak használható ismereteket a borról.”
A vállalkozásnak nem kis szerepe volt abban, hogy ma már nemcsak a vevők és a kereskedő partnerek, de a céggel együttműködő borászok is kicsit másként gondolkodnak a borfogyasztásról. „Ehhez rendszeres visszajelzésekre van szükség a vevőktől, hogy borász barátainktól olyan borokat kérhessünk, amik a vásárlók körében a legnépszerűbbek. Így áll össze borválasztékunk, ami jelenleg mintegy ötszáz minőségi tételt számlál” – mondja Kathona Krisztián. Az üzletek kínálatában a vásárlók szinte mindig találkozhatnak saját felfedezésekkel. Ötéves története során a Borháló olyan borászatok nevét tette széles körben ismertté, mint a mátrai Kiss Attila vagy a balatonboglári Várszegi Viktor pincészete. Csemegének számítanak azok a limitált tételek is, amelyek kevésbé ismert vagy éppen neves borászatoktól – Homola Pincészet, Istvándy Jenő Pincészete, Szőke Mátyás, Nagy&Nagy Borászat – származnak, és kizárólag a hálózat boltjaiban kerülnek forgalomba. Ezeket a különlegességeket a törzsvásárlók rendszerint pillanatok alatt elkapkodják.
A kölcsönös bizalmat jelzi, hogy a Borháló alapító tulajdonosa egy ideje a borkészítésben is részt vesz jeles borászok oldalán. A közös alkotások nagyon kedvező fogadtatásra találtak a vásárlók körében – ilyen például Szőke Mátyás mátrai Legendáriuma, az Opus Cuvée a villányi Günzer Tamástól, a szekszárdi vörösborokból házasított Prelude a Mészáros Pincészettől, Borbély Tamás badacsonyi kéknyelű-olaszrizling házasítása, a Tündérfi, Polgár Zoltántól a Serum Veritas vagy legutóbb Bock József Bel Canto Cuvée-je.
Az üzlethálózat kínálatában a legtöbb tétel nemcsak hagyományos 0,75 literes palackban, hanem valamilyen alternatív kiszerelésben is kapható. Egy nagy potenciállal rendelkező, testes vörösborhoz persze üvegpalack dukál, de itt is akad jobb vétel: másfél literes magnumpalackban 30–50 százalékkal olcsóbban vásárolható meg ugyanaz a bor. Egyre keresettebb emellett a bag-in-box (zsákos-dobozos) kiszerelés is, ami könnyű, jól kezelhető és összességében 35–60 százalékkal olcsóbb a kis üvegpalacknál, ráadásul a minőség szempontjából is ideális választás: a bor nem érintkezik szükségtelenül a levegővel, a megkezdett doboz egy hónapig eláll a hűtőben.
„Minőségi kompromisszumról nálunk továbbra sem lehet szó, és külön árengedményt sem kell adnunk: a Borháló működési modellje garantálja, hogy a vevők a jövőben is optimális kiszerelésben, nagyon kedvező áron vásárolhassák meg a magyar piacon elérhető legjobb tételeket” – összegzi a Borháló törekvéseit a cég alapítója a vállalkozás ötödik születésnapján.