A szakmai látogatók egyharmada, 32000 fő külföldről, összesen 130 országból érkezett. Az olasz bor három fő külpiacáról, az Egyesült Államokból, Németországból és az Egyesült Királyságból a tavalyinál több szakember érkezett, a kínai vendégek száma viszont 20 százalékkal visszaesett.
Franciaországból 30, Belgiumból és Hollandiából 20-20, Svájcból és Japánból 10-10 százalékkal több látogató érkezett, mint az előző évben. A kanadai és brazil vendégszám stagnált. A szervezők az eredményeket a geopolitikai feszültségek és a vámháború árnyékában különösen jelentősnek tartják.
A Verona városközpontjába kihelyezett Vinitaly and the City rendezvényre több mint 50000 kóstolójegyet adtak el, annyit, mint 2024-ben, dacára annak, hogy a program idén egy nappal rövidebb volt.
A Vinitaly a számok tükrében egyre fontosabb nemzetközi üzleti és stratégiai esemény az olasz bor és a szektorban tevékenykedő több mint 4000 cég számára. Idén először két uniós biztos, a mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős Christophe Hansen, valamint az egészségügyért felelős Várhelyi Olivér is felkereste a rendezvényt.
Federico Bricolo, a Veronafiere elnöke elmondta: „Verona megerősítette helyzetét, mint a bor európai fővárosa, nem utolsósorban a két uniós biztos látogatásának köszönhetően, akik új és hatékony intézkedéseket jelentettek be az értéklánc támogatására. Ez nagyon pozitív jelzés egy olyan időszakban, amikor a tisztánlátás, a kohézió és a stratégiai vízió létfontosságú.”
„A Vinitaly egy stabil márka, amely a borvilág számára rendszerszintű válaszokat képes adni a nemzetközi környezetben” – fejtette ki Adolfo Rebughini, a Veronafiere ügyvezetője, külön kiemelve az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes borok, a RAW Wine (helyi fajtákból minimális beavatkozással készített bio-, biodinamikus és natúrborok) és az amforás borok trendjét.
A következő Vinitalyt 2026. április 12-15-én rendezik meg.
(Fotó: EnneviFoto)