A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Kaposváron megrendezett gólyatáborában mutatkozott be a leendő hallgatóknak és a sajtónak egy új kezdeményezés, amelyet két fiatal alapított azzal a céllal, hogy a 18 és 30 év közötti korosztály számára hozzák közelebb a borfogyasztás élményét, kultúráját, közösségépítő erejét.
Egyre több szó esik arról, hogy a magyar borágazat jövőjét a fiatalok borhoz való viszonya fogja alapvetően meghatározni. A legújabb fogyasztói generációnak új formában és megközelítésben kell közelebb vinni a borok világát, amit leginkább saját, a bort szerető kortársaik tudnak megtenni. Erről beszélt a Borstory.hu két alapítója, Sztanev Máté és Kiss Tibor a gólyáknak és a sajtó képviselőinek. Elmondták, hogy céljuk a kulturált borfogyasztás élményének és ismeretének átadása. Ehhez egyetemi borklubokat, közösségi eseményeket fognak szervezni. A borokkal való ismerkedést kedvezményes borvásárlással, a borászokkal készített rövid, de tartalmas storykkal szeretnék megfűszerezni.
Az ötletgazdák azt is elmondták, hogy céljuk a borászok és a borok izgalmas, újszerű bemutatása, amelyben legfőbb partnerükként a borászokra tekintenek. Ezért is jött létre már az induláskor a Borstory.hu és a Junibor Egyesület között az együttműködés. A gólyatáborban az új kezdeményezés fontosságának ifjabb Tiffán Zsolt, az egyesület elnöke személyes jelenlétével adott hangsúlyt. A nagyszámú érdeklődő gólyáknak bemutatta a Junibor Egyesületet, amelynek célja a 35 év alatti borászok összefogása és érdekképviselete. A Junibor is fontosnak érzi a fiatalok megszólítását, ezért számos tag járult hozzá boraival az Borstory.hu indulásához, a fiatalok megszólításához. A MATE-s gólyák Frittmann, Szentpéteri, Gál Tibor, Sebestyén Csaba, Tiffán Zsolt és Kiss Tibor borait kóstolhatták meg és koccinthattak együtt a sikeres felvételire. Nagy érdeklődés és figyelem kísérte a Frittman Pincészet Nextgen boralapú, ízesített italait, amelyek a fiatalok körében kifejezetten nagy sikert arattak.
A szervezők a leendő hallgatókat egy rövid kérdőív formájában is megkérdezték a borhoz való viszonyukról. A hétszáz fős tábor majd száz résztvevője adott választ a kérdésekre, amelyből kiderült, hogy a borokkal most ismerkedő legfiatalabb generáció leginkább a borok ízét helyezi előtérbe az ára a szőlőfajta, a borvidék és a borász előtt. Gólyákként leginkább a fehér és rozéborokat keresik a jó hangulathoz, míg a vörösborok iránt 20%-uk érdeklődik a pezsgőre pedig tizedük kíváncsi. Az egyetemi éveikbe lépő fiatalok több mint 10%-a vásárolt már interneten, illetve meglepően nagy arányuk jelezte, hogy szívesen kipróbálná, érdekelné az online vásárlás. Alig 20%-uk nyilatkozott úgy, hogy borbeszerzéseiket csak a hagyományos csatornákon keresztül intézik. Többségük hajlandó 2000 forint feletti összeget szánni egy palack borra, de egyszerre legfeljebb 1-2 üveggel hajlandók venni. A válaszadó fiatalok majdnem 40%-a havonta találkozik a borokkal, de 34%-uk hetente koccint társaival borral.
A Borstory.hu a hallgatói önkormányzatok vezetőivel is folyamatosan bővíti a kapcsolatait, hogy minél több egyetemen legyen lehetőség a borok világával megismerkedni. A hamarosan induló webshopjukon keresztül a hallgatók kedvezményes áron kezdhetnek ismerkedni a borokkal, érdekes, aktuális storykat olvashatnak a borászokról, valamint borklubokon keresztül élhetik át a közösség élményét.
Az ötletgazdák elmondták, hogy nyitottak a borászok, borvidékek szervezetek felé, akiknek szintén célja a fiatal generáció megismertetése a kulturált borfogyasztással, a bor valódi élményével.