A most induló versenyen nem borok, hanem a pincészetek honlapjai versenyeznek. A zsűriben nemzetközi szaktekintélyek is megtalálhatóak.
Március óta az elsődleges kommunikáció az online térbe került át. A vásárlók a szupermarketeken kívül nem az éttermekben, nem a borbárokban, hanem az interneten találkoznak először egy borral. Külföldiek esetében ez sokszorosan igaz: nem utaznak hozzánk, nem keresik fel a pincészeteket. A honlapok szerepe felértékelődött. Akinek nincs működő honlapja, az láthatatlan. És a magyar borászatok honlapjai piacképesek? Nem minden esetben. A Hungarianwines.eu éppen ezért most meghirdette az első Interwine Díjat, egy versenyt, ahol kivételesen nem borok, hanem honlapok versenyeznek. A nevezési határidő 2021. január 20., a honlapokat csak január 21-étől fogják értékelni a zsűritagok.
Jelentkezni ezen a linken lehet.
Hogyan zajlik a verseny?
A verseny első fordulójában SEO-, design-, webfejlesztő- és médiaszakemberek értékelik a weboldalakat, és juttatják döntőbe a legjobbakat. A közönség is szerepet kap – ezáltal megmozgatva a borkedvelőket –, ugyanis a borfogyasztó szavazók is döntőbe juttathatnak néhány borászatot. A döntőben pedig nemzetközi szakértők bírálnak majd: világhírű, az online kereskedelemben és médiában jártas szakemberek pásztázzák majd a magyar borászatok honlapjait! Ott van a zsűriben a svéd sommelier világbajnok, a Tasted.wine tulajdonosa, Andreas Larsson, de zsűrizni fog a legnagyobb borkereső böngésző, a „boros google”, azaz a Wine Searcher szerkesztője, Don Kavanagh is. Ugyancsak elfogadta felkérést Lucy Shaw, a legfontosabb brit trade magazin, a Drinks Business főszerkesztője. Zsűrizni fog a legfrissebb Decanter Wine Retail díjazott, a kelet-közép-európai borok legjobb angliai kereskedése, a Novel Wines társtulajdonosa, Zsiga György is.