A kontinens 6,4 milliárd eurós borpiaca jelentheti az olasz borok számára a legfontosabb növekedési lehetőséget.
Az ázsiai piac 10 év alatt 227 százalékkal növekedett, és ezzel méretében már karnyújtásnyira került a 6,95 milliárd eurós észak-amerikai piachoz. A kontinens borforgalmának felét a francia termelők adják, a kedvező importvámokkal segített ausztrálok és chileiek 15,9, illetve 8,9 százalékos piacrésszel szintén jól teljesítenek, míg Olaszország egyelőre csupán 419 millió eurónyi bort értékesít, ami a teljes piac 6,5 százaléka.
A Vinitaly ezért felélesztette az olasz borok promóciójára és nemzetközi üzletfejlesztésére vállalt küldetését, és új vásárokat nyit a termékek népszerűsítésére, 2020-ban Ázsiában, a mostani Vinitalyn bejelentett helyi partnerrel, 2022-ben pedig az Egyesült Államokban. Giovanni Mantovani elnök már a legutóbbi csengdui Nemzetközi Bor- és Szeszesital-vásár kapcsán is a kiállítók számának megduplázódásáról és a vásárlói részvétel örvendetes növekedéséről számolt be.
(Forrás: Wine News)