Mind a közösségi standok, mind az egyéni kiállítók kiválóan szerepeltek az idei ProWein-on. Az alábbiakban a magyar képviselet általános bemutatása következik.
Az Agrármarketing Centrum szervezésében a szeszesital pavilonban mutatkoztak be a kiváló hazai pálinkák. A standon 4 pálinkafőzde volt jelen, a ProWein goes city keretében pedig a düsseldorfi főkonzulátuson pálinkabemutató estet is szerveztek.
A Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett boros közösségi standon összesen 39 magyar borászat jelent meg. Többségük a tokaji borrégióból érkezett, de az összes hazai borrégió képviseltette magát a világ legnagyobb szakmai borvásárán. Itt mutatták be a nemzetközi közönségnek az új magyar boros arculatot, a stand is az új koncepció szerint épült. A borbárban önálló kóstolásra is lehetőség volt, a masterclassokhoz pedig egy impozáns körpultot alakítottak ki. A kóstoltatások, workshopok mellett élő zenével és egyedi magyar falatokkal is szolgáltak a szervezők, egységes és komplex magyar élménycsomagot biztosítva a látogatóknak. „”
Idén először önálló standon jelent meg a Villányi borvidék, 6 helyi borászatot, valamint két közösségi márkájukat, a Villányi Franc-t és a Redy-t bemutatva.
Rekord méretű volt a magyar megjelenés, összesen 72 cég vonultatta fel termékeit. A közösségi megjelenéseken kívül egyéni standokkal is többen jelen voltak – köztük például visszatérő kiállító a Grand Tokaj, Dúzsi Tamás és Családja pincészete, a Wunderlich és a Happy Hungarian Wine által képviselt borászatok. Idén az egyéni kiállítók is a magyar stand körül kaptak helyet, így a 15. csarnokban egy nagy magyar sziget alakulhatott ki, mely igazán vonzónak bizonyult a szakmai közönség számára.
A ProWein Forumon egymást követték a mesterkurzusok és a szervezett bemutatók. Közülük egy előadás a villányi, egy pedig a tokaji borokat népszerűsítette – mindkettő neves Master of Wine-ok közreműködésével.
(Forrás, fotó: ProWein)