A Lidl közreműködésével a hazai vállalatok és kkv-k tavaly rekordösszegben, összesen 81 milliárd forint értékben exportáltak magyar termékeket, ez 26,5 százalékkal több az előző évinél.
A legkeresettebb magyar termékek a tejtermékek, a kekszek és rágcsálnivalók, olajok és margarinok, fagyasztott termékek, állateledelek, a különféle kenyerek, zöldégek és gyümölcsök, a friss húsok, valamint a borok voltak.
A legnagyobb felvevőpiac az értéket tekintve Románia, míg a legváltozatosabb kínálat Szlovákiában volt megtalálható; kiemelkedő volt továbbá a Németországba, Csehországba, Horvátországba, Lengyelországba és az Egyesült Királyságba irányuló export is – olvasható az áruházlánc közleményében.
A Lidl Magyarország 469 magyar beszállítóval dolgozik, több mint harmaduk termékei nemcsak itthon, hanem a külföldi áruházakban is megjelenik.
A „Lidl a magyar beszállítókért” program immár 9 éve nyitva áll az érdeklődők előtt, tavaly ennek keretében rendezvénysorozatot is szerveztek a magyar beszállítók számára – idézték fel.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője elmondta: 2021-ben 170 beszállítójuk 726 terméke jutott el a külpiacokra és 28 országban találkozhattak a vásárlók a magyar termékekkel.
A hazai áruk exportja azért is fontos, mert hozzásegíti a hazai vállalkozásokat, hogy stabilabban működjenek, lehetőséget teremt újabb fejlesztésekre, beruházásokra és munkahelybővítésekre – húzta alá.
A nyilvános cégadatok alapján a Lidl Magyarország Bt. a 2021. február 28-án zárult üzleti évében több mint 668 milliárd forint nettó árbevételt ért el, amiből 1,6 milliárd forint származott exportból. A megelőző üzleti évben árbevétele 552 milliárd forint volt, exportja megközelítette az 1,3 milliárd forintot.
A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 191 áruházzal és négy logisztikai központtal van jelen az országban, több mint 8500 munkavállalót foglalkoztat.
(Forrás: MTI)