Szenvedélyes hétköznapok

Aki ismeri Miklós Csabit, az tudja, hogy a fenti szlogen az ő borászatát fémjelzi. A ŠKODA partnerénél jártunk a Móri Bornapok elején.

Miklós Csabi az Ezerjó utca 3. szám alatt alakította ki birodalmát, otthagyva a virág-nagykereskedelmet.  Családi borászatként fontos számukra a vendéglátás és a rendezvényszervezés is. Fedett borbárjukban fogadják a vendégeket, akik kilencféle szőlőből készült tételek között válogathatnak.  A Depeche Mór fantázianévre hallgató házasítás Csabi három kedvenc fajtájából készült, a Rajnai Rizlingből, a Chardonnayból és az Ezerjóból.  Szüntelen fejlesztések történnek a pincében és a vendégtérben is.  A vendégeik lelkesedését jelzi, hogy a covid harmadik hulláma után a nyáron tizenkét esküvőt celebráltak borászatukban.

Kalandos az életpályád a virágkereskedéstől a borászkodásig. Milyen irányba halad a borászat?

Igen, a virág azért jelen van az életemben továbbra is olyan szinten, hogy egy kertészetnek tolmácsolok, rendezvényeken dekorálok. Szép része volt az életemnek.  A Divino franchise-ban is jelen vagyok, mint résztulajdonos, hat évig operatívan is részt vettem, jelen voltam az éjszakában, megtanultam a vendégek nyelvén beszélni, hogy kell szeretetet, tiszteletet sugározni feléjük.  A szőlő a görnyedt hátú ember árnyékát hálálja meg.  Ez azt jelenti, hogy itt teljes szívvel és energiabefektetéssel kell jelen lenni. Hisszük, hogy jó irányba haladunk.

 

Milyen innovációitok vannak?

Az erjesztőterünk nagyon jó irányba halad. Minden tartályt külön hűtünk, fűtünk. Sikerült felépíteni egy olyan technológiai ágat, ahol sokkal könnyebben lehet mozogni, mindezt a föld alatt, tehát nagyon energiatakarékosan tudjuk megoldani. Nagyon nagy lépés ez bent a borászatban, Mór belvárosában a pincesoron. Illetve építettünk egy teraszt a Kőhalmi dűlőben, jó időben a vendéglátás jelentős részét ki tudjuk vinni, itt tartottuk nyáron az esküvőket is.

Hogyan hatott rátok a pandémia?

Nagyon nehéz időszak volt, de senki nem listázott ki minket. Legfontosabb partnereink a Bortársaság, a Lidl, a Divino, a Kempinski, a Raiker, az Ital Magyarország, a Palack, a 0,75, a Spieler. Normál esetben a teljes bortermelésünknek (55 ezer palack) kb. 15 százalékát diszkont láncokban érétkesítjük, 35-40 százalékát a gasztronómiában, 35-40 százalékát helyben. Mivel a gasztronómia és a helyi értékesítés megszűnt, ezért a diszkontokat próbáltuk megemelni, sikerült is  és a teljes bortermésünk felét a Lidlben adtuk el.

Mit tudhatunk a Móri Napokról, milyen hagyománya van?

Egészen 1934-ig vezethető vissza, akkor tartották az első borünnepet Móron, később 1980-ban indult újra. Két helyszínen zajlik a fesztivál, egyrészt a Kapucinus utcában, ahol 13 borász mutatja be tételeit kis faházakban, másrészt öt pincesoron – amiből az egyik az Ezerjó utcai – tárják ki a borászatok kapuikat. 2019-ben huszonötezer vendéget fogadott a város, és mi is több mint kétezer vendéget szolgáltunk ki három nap alatt.

Milyen az összefogás Móron?

Tudni kell, hogy a Móri Borvidék az egyik legkisebb az országban, mindössze 550 hektáron termelünk szőlőt, inkább kisbirtokok jellemzik a borvidéket. Jó ma Móron borásznak lenni. A vendégek felé is azt közvetítjük, hogy élmény-birtok vagyunk, ahol lehet kirándulni, főzőcskézni. Nagy örömünk van az itteni együttműködésben, jó a kohézió a móri kollégák között. Hat borászat – Geszlerék, a Friday Pince, Kamocsay Ákos, a Csetvei Pince, a Brigád és Miklós Csabi – között nagyon erős együttműködés alakult ki, A „We love Mór” rendezvényeket szervezzük, szeretnénk velük Budapestre is feljutni. Kétszer is megszerveztük a Tízezerjó fesztivált Budapesten, aminek nagy sikere volt. Ennek elnevezése onnan ered, hogy a borvidék zászlós fajtája az Ezerjó, amely egy ezerarcú fajta.

Betöltesz-e valamilyen tisztséget a Móri Hegyközségben?

Tagja vagyok a választmányi gyűlésnek, Frei Szabolcs a hegybíró és Varga Máté a bizottság elnöke.

Hogy alakul ki a partneri kapcsolatod a Porsche Hungariával?

Csapatépítő tréningeket szerveztek ide, és közben a partneri kapcsolaton túl kialakult köztünk a barátság. Ez a KODIAQ már az ötödik ŠKODA, amit jelenleg használok, és ezt szeretném megvásárolni, mert ár-érték arányban ez a legjobb. Minden elfér benne, terepre kiválóan felmegy, hét ember is be tud ülni, és nagyon smart autó. Gyakorlatilag munkatársak vagyunk.  A jövő talán az ENYAQ lesz, ami a márka első teljesen elektromos modellje.

(B.Zs.)