Régiós kérdések, ahogy Cseri Norbert látja

A Cseri Pincészet feje készségesen válaszolt kérdéseinkre a szlovák-magyar Duna menti régiók együttműködését és kereskedelmét illetően, saját pincészete illetve a DUNAVIN projekt tükrében.

Elsőként hogyan értékeled a DUNAVIN rendezvényt? 

Jó összefogásnak és remek kezdeményezésnek tartom. Úgy gondolom, hogy mindenképpen érdemes a Duna két partján lévő borászatokat egy kicsit közelebb hozni egymáshoz, és főleg a közönséggel is megismertetni, hogy itt milyen szőlők teremnek és milyen borok készülnek, úgyhogy teljes mértékben tudok azonosulni kezdeményezés értékrendjével.

Milyen hozománya volt eddig a DUNAVIN projektnek számotokra?

Számunkra legfőképp talán annyi, hogy egy kicsit jobban megismertük a Duna túlpartján lévő borászatokat, bár nekem azért jó néhánnyal van valamilyen szintű kapcsolatom, de találkoztunk olyanokkal is, akiket eddig még nem ismertünk. Ez számomra is egy új és jó dolog volt, lehetőség nyílt az ismeretségek kialakítására, illetve az eddigiek elmélyítésére. Jelentősebb kézzelfogható hozománya még nem volt, de úgy gondolom, ennek a programnak mindenféleképpen kell legyen folytatása, több rendezvénnyel, több összejövetellel, ahol a nagyközönség számára is jobban meg lehet mutatni a régió szereplőit.

Az eddigieken kívül még milyen együttműködést tudsz elképzelni a régióban?

Mindeképpen kiemelném a nyári rendezvények, azon belül is a kisebb zenei fesztiválok szükségességét, ahol ezek a borászatok megjelenhetnének. Véleményem szerint ugyanis az a közönség, aki fogékony a jó minőségű zenére, az mindenképpen fogékony a borra is, és ezzel eredményesen össze lehet hozni a borászokat és a fogyasztókat. Pontosabban azt a közönséget, akinek mi szeretnénk eladni, és azt hiszem, hogy a Duna túloldalán lévő borászok is ezt a célközönséget tartják szem előtt.

Milyen módon fejleszted tovább a helyben értékesítést, illetve milyen vásárlóközönséget szeretnél magadénak tudni?

Igazából mi is a prémium fogyasztókat célozzuk meg, akik szeretik a jó ételeket, az igényes zenét stb. Az értékesítést úgy képzeljük el, hogy olyan rendezvényeket szeretnénk esetleg elindítani a pincészetnél, olyan környezetet létrehozni, ami vonzza azt a vásárlóközönséget, akik szeretnének kiszakadni a hétköznapokból, a városi nyüzsgésből. Ha egy családi vagy baráti összejövetelt szeretnének tartani, vagy akár egy kisebb létszámú esküvőt, akkor itt olyan vidéki környezetben tudják eltölteni az időt, ami feltöltődés mind a lélek, mind a test számára. Ezen lehetőségeket értékelő közönségnek szeretnénk értékesíteni.

A szlovák értékesítési partnerek tekintetében mennyire vagy elégedett, milyen fejlődési lehetőséget látsz a szlovákiai exportban?

Alapvetően nekünk jelen pillanatban is van két szlovák partnerünk Dunaszerdahelyen, hiszen Csallóköz ide közel esik, akik évek óta jelentős mennyiséget visznek el tőlünk. Prémium éttermekbe kerülnek be Szerdahely környékén a boraink, úgyhogy azt gondolom a szlovákiai export működik nálunk a jelen pillanatban is. Reményeink szerint, hogyha kikerülünk ebből a COVID körforgásból, akkor ez még tud fejlődni, hiszen éppen csak elindult ez az együttműködés, amikor a járvány beleszólt az életünkbe, és azért egy picit megtorpant a lendület. De megállapíthatjuk, hogy újra elindult ott is az élet, kinyitottak az éttermek, és van igény a jó ételekre és a jó borokra.

(Hajdu Ferenc)