Új arculattal, izgalmas témákkal jön a Borkonferencia március 6-án

Új arculattal, de változatlan célokkal, és rendkívül izgalmas tematikával jön március 6-án a dr. Prónay Bence és Rókusfalvy Pál társszervezésében megvalósuló Borkonferencia. Ehhez az újításhoz jól illeszkedik a rendezvény fő témája is, az „Innováció 2020”.

Az évek során megteremtett és jól működő alapokon nem változtattak a szervezők: az eseményt a kezdetektől szakmai partnerségben rendezik meg az Agrárminisztériummal, a Magyar Turisztikai Ügynökséggel és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával.

Az új arculattal a szervezők az egyszerűsítés és korszerűsítés igényét kívánták kifejezni, a Borkonferencia továbbra is változatlan célokkal működik tovább: a bor, jog és marketing területén keresi az előremutató válaszokat, hatékony szócsöve, érdekérvényesítő fóruma kíván lenni a magyar borért dolgozó szőlészeknek, borászoknak, szakmai szervezeteknek, kormányzati szereplőknek.

Korunkban rendkívüli módon felgyorsult a technológia fejlődés minden területen; egyik napról a másikra épülnek be szervesen az életünkbe korábban soha nem látott fejlesztések, új digitális megoldások. Ezek a folyamatok a szőlészet, borászat és nyilvánvalóan a jog és marketing területén is működnek, és életbevágóan fontos, hogy ez az ágazat is a megfelelő, hosszú távon is jól működő megoldásokat válassza, jó válaszokat adjon a jelen kérdéseire, hogy hatékonyan használhassa ki korunk végtelennek tűnő lehetőségeit. Ezért is választották a szervezők az idei konferencia alcímének az „Innováció 2020” témakörét. A szervezők igyekeznek az ágazat legkülönbözőbb területein keresni ezeket a válaszokat.

Az agrárminisztériumi megnyitó és az államtitkári helyzetelemzés után többek között olyan izgalmas előadások lesznek, mint például Dr. Tomor Tamás, a Debreceni Egyetem igazgatója és tudományos főmunkatársa „Távérzékelési módszerek és eszközök a szőlészetben” című előadása, amely az ágazat szemszögéből betekintést enged nekünk a drónok, repülők és műholdak világába. Hasonlóan érdekfeszítő lesz a Sepp Moser Birtok tulajdonosának, Nikolaus Mosernek a nézőpontja, aki a saját tapasztalatai alapján az innováció és a hagyományos alapok kapcsolatát fejtegeti majd, de nagyon várjuk a Csányi Pincészetben többszáz hektáron megvalósuló magyar példát a precíziós gazdálkodásra – önvezető traktorokkal, legnagyobb hatékonyságot célzó szoftverekkel -, amelyet Nagy Roland szőlész jóvoltából ismerhetünk majd meg. Oláh István, a D-Tag operatív igazgatójának jóvoltából a borral kapcsolatos új generációs piackutatásról, a közösségi médiaelemzésben rejlő lehetőségekről hallhatunk majd és kíváncsian várjuk Kiss Edina, a Viventions cég magyar menedzserének előadását is a borok zárásának területén tapasztalható innovatív fejlesztésekről.

Évről évre izgalmasabb viták zajlanak a konferencia hagyományos kerekasztal beszélgetésén, amelyre ezúttal Bárczi-Elek Ágnest, Harmath Csabát, Unger Zsoltot és Wolf Andrást invitálták.

Az érdekfeszítőnek ígérkező előadások mellett várható egy igazán izgalmas része is a konferenciának, ugyanis a tavaly elindított hagyomány szerint itt hirdetik ki az 50 legjobb magyar borász névsorát; ők azok, akiket a Borászok Borásza díjra jelöltek a korábbi évek győztesei, és akik másnap, március 7-én személyesen tartanak egy rendkívül exkluzív kóstolót Budapesten. Ez a rendezvény a Borászok Borásza Kóstoló Kör, amelynek első része zártkörű (itt ugyanis a borászok egymás tételeit értékelik), délután viszont az időben regisztráló néhány szerencsés számára nyilvánossá teszik az eseményt.

 

Program

9.30-9.45: Hivatalos megnyitó – Agrárminisztérium

9.45-10.00: Köszöntő, programismertetés – Rókusfalvy Pál, a konferencia társszervezője

10.00-10.25: Borjogi és bormarketing aktualitások – dr. Feldman Zsolt, mezőgazdaságért felelős államtitkár, Agrárminisztérium

10.25-10.45: Bor – Közösség – Marketing – Légli Ottó, elnök, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

10.45-11.10: Kávészünet

11.10-11.30: Állami bormarketing 2020 – erősödő szerepvállalás az eladásösztönzésben – Ondré Péter, ügyvezető igazgató, Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft.

11.30-11.50: Távérzékelési módszerek és eszközök használata a szőlészetben – Dr. Tomor Tamás, tudományos főmunkatárs, igazgató, Debreceni Egyetem, Távérzékelési Szolgáltató Központ

11.50-12.20: Biológiai alapok – Alkalmazkodás a változó világhoz – Molnár Ákos, elnök, Magyar Szőlőszaporítóanyag Termesztők Szövetsége

12.20-12.40: Precíziós gazdálkodás 400 hektáron – Nagy Roland, szőlész, Csányi Pincészet

12.40-13.40: Állófogadás

13.40-14.00: Innováció – visszatérés a gyökerekhez – Nikolaus Moser, tulajdonos, Sepp Moser Birtok

14.00-14.20: Bormarketing és borturizmus, egységes kommunikáció és márka-gondnokság – Szabó Áron, szálláshelyekért- és vendéglátásért felelő igazgató, Magyar Turisztikai Ügynökség)

14.20-14.40: Közösségi médiaelemzés és új generációs piackutatás a magyar bor szolgálatában – Oláh István, operatív igazgató, D-Tag Analytics Zrt.

14.40-15.00: Mád: profit és romantika – a tulajdonos dilemmái – Kovács Károly, tulajdonos, Mad Wine Pincészet

15.00-15.20: Kávészünet

15.20-15.40: Innováció a zárásban – Kiss Edina, Product Line Manager, Vinventions

15.40-16.40: Bormarketing kerekasztal – Téma: A fogyasztói edukáció ereje

  • Bárczi-Elek Ágnes (beszerzési igazgató, Auchan Magyarország)
  • Harmath Csaba (gasztronómiai szakértő, a Borkollégium oktatója)
  • Unger Zsolt (marketingszakember, Unger and Partners)
  • Wolf András (séf, New York Kávéház és Salon Étterem)
  • Témavezető: Rókusfalvy Pál