A Veronai Vásár nemzetközi kommunikációs csatornái

A Veronai Vásár a világon egyedülálló módon, nagy hangsúlyt fektet az olasz és a külföldi termékek promóciójára és a kultúrájára . A kezdeményezések többféle kommunikációs csatornát (digitális, bejövő, kitekintő) követnek.

A Veronai Vásár mint brand, évi köze negyven rendezvényén teszi lehetővé a bor, az extra szűz olívaolaj és az egész élelmiszeripar  – utóbbi szigorúan összefonódva a minőségi caterig tevékenységgel –népszerűsítését. A vásár előkészületei már januárban elkezdődtek, és többek közt olyan országokból hívtak meg termelőket, mint az Amerikai Egyesült Államok, Kanada, Kína, Lengyelország, Németország, és persze Olaszország. A szervezet minden egyes nap kommunikál a piaccal és a fogyasztókkal, kapcsolatokat hoz létre, összeszervez és tanít, valamint összehozza a nemzetközi borközösséget. Míg a Vinitaly erőteljesen az üzleti életre koncentrált, a fogyasztókkal való kapcsolat a Vinitaly and the City nevű program keretében, a belvárosban zajlott, az üzleti rendezvény előtti napokban.

A digitális csatorna

A Vinitaly programfüzete, a nagy nemzetközi látogatottsághoz igazodva, 9 nyelven (olaszul, angolul, kínaiul, franciául, németül spanyolul, oroszul, japánul és portugálul) érhető el, és az összes kiállító kereshető módon szerepel benne. A Veronai Vásár idei, több mint 5 millió eurós nagy beruházása, hogy olyan applikációt fejleszt ki, amely megmutatja, hol helyezkednek el az egyes kiállítók, és hogy hogyan juthatunk el a kívánt standhoz.

A bejövő csatorna

A vásár szervezői 5 kontinens 50 országából válogattak és hívtak „buyerket”, azaz vásárlókat. A Vinitaly ügyel rá, hogy a történelmi múlttal rendelkező borvidékek mellett az új területek is helyet kapjanak. A következő földrajzi területekről érkeztek a buyerek: Észak-Amerika (USA és Kanada), Közép-Amerika (Mexikó, Kuba, Kolumbia, Chile), Dél-Amerika (Brazília); Ázsia (Kína, Kazahsztán, Malájzia, Vietnám, Dél- Korea, Thaiföld Tajvan, Indonézia, Japán, Szingapúr, Fülöp-szigetek, India); Európa (Lengyelország, Németország, Egyesült Királyság, Hollandia, Belgium, Svédország, Svájc, Magyarország, Cseh Köztársaság, Szlovénia, Szerbia, Koszovó, Horvátország, Dánia, Franciaország, Ausztria, Albánia, Litvánia, Lettország; Oroszország és Törökország, a nagy régiók Európa és Ázsia közt; Közel-Kelet (Izrael, Líbia), Afrika (Algéria, Mozambik, Dél-Afrika), Ausztrália.

Április 6-án az OperaWine és a Wine Spectator sajtóorgánumok szervezésében kiválasztották a legjobb borokat a világ kínálatából. Idén 103 pincészet bora került a listára, beleértve a 22 új indulót is.

A kimenő csatorna

A Vinitaly-Nomisma Wine Monitor a szektor főbb állandó piacai mellett a lehetséges új, felfedezetlen, kevéssé ismert területekkel is foglalkozik. Ezt mutatja a részt vevő borászatok számának ugrásszerű növekedése. A szervezet célja az olasz (és más országbeli) borok sikerének ünneplése és fenntartása, valamint folyamatos fejlesztése, akár magukra a borokra, akár a marketingtevékenységre gondolunk. 2019-ben – ahogyan a tavalyi év előrejelzései azt megjósolták – az ázsiai piac állt a fókuszban. Olaszország állt a rivaldafényben, ami még mindig a világ borpiacának egy nagy szelete, de potenciális nagy szereplővé növi ki magát Hong Kong, Japán, Kína és Dél-Korea is.

(Forrás és kép: Vinitaly)