A sorozat előző részében a hagyományos médiában rejlő lehetőségeket tekintettük át. Most pedig nézzük meg, az elmúlt években egyre nagyobb szerepet kapó digitális eszközöket hogyan tudjuk a bormarketing szolgálatába állítani!
Ha pusztán a hozzáférést tekintjük, az internet igazi tömegmédiummá vált az elmúlt időszakban: 2017-ben már a magyar háztartások 85 százaléka rendelkezett internet-hozzáféréssel, túlnyomórészt széles sávú kapcsolattal, a kormány törekvései szerint pedig az elkövetkező években gyakorlatilag teljes körűvé kívánják tenni a hozzáférést, miközben az egyre gyorsabb technológiák elterjedését is támogatják. Emellett a felnőtt lakosság közel kétharmada már okostelefont használ, a webes forgalom egyharmada hordozható eszközökön bonyolódik. „Az internet” azonban egy összetett ökoszisztéma, amelyen belül pontosabban definiálni kell, hogy hol és milyen formában van helye a hatékony (bor)marketingnek.
A honlap, mint a márka otthona
Bár a hagyományos honlapok egyre inkább veszítenek jelentőségükből, fenntartásuk egy komoly vállalkozás számára nem megspórolható. A weboldal előnye, hogy a saját tulajdonunkat képezi, arra más nem gyakorolhat jelentős befolyást, szemben például egy közösségi médiás profillal, aminek szabályait a tulajdonos kénye-kedve szerint módosíthatja. A honlapunkon az általunk választott formában adhatjuk át a kívánt információkat, és jeleníthetjük meg márkánk mondanivalóját. Mindenképpen érdemes biztosítani, hogy az érdeklődők a lehető legtöbbet megtudhassák a borászatunkról, a termékeinkről, esetleges programjainkról, a különböző szolgáltatásainkról, elérhetőségeinkről, és lehetőséget kapjanak arra is, hogy kérdéseikkel hozzánk fordulhassanak, például e-mailben vagy telefonon.
A cikk folytatását elolvashatja a Bor és Piac magazin idei első számában, ahol Csillag Zoltán szakújságíró a borászatok, borkereskedések hirdetési lehetőségeit (honlap, Google, banner, PR cikk, közösségi média, influencerek) értékeli.