Az őszi kampány fókuszában Magyarország kiemelt helyei, sokszínű, őszi kulináris kínálata, borai és borvidékei, valamint a Szent Márton napi hagyományok állnak.
A Magyar Turisztikai Ügynökség a nyár folyamán több hónapos integrált kommunikációs kampányban hívta fel a figyelmet Magyarország rejtett kincseire, értékeire. A felfedezés azonban nem ér véget a nyárral. Ősszel ugyanúgy rengeteg élmény várja az útnak indulókat, ezért az ügynökség mostani, őszi kampányában is belföldi utazásra inspirál, amelynek aktualitását elsősorban az őszi gasztronómiai kínálat, a bor és az egyéb őszi aktivitások, mint az aktív kikapcsolódást és a kulturális feltöltődést szolgáló őszi programok adják.
Az MTÜ megvizsgálta, mit vesznek tekintetbe a magyar utazók, amikor utazást terveznek. Az eredmények alapján a bor- és gasztronómiai élménykínálat sokszínűsége, a helyi látványosságokkal és speciális programokkal együtt befolyásolják a döntést – évszaktól függetlenül. Ezt támasztja alá, hogy a kutatás eredményei szerint a belföldi turisták közül egyre többen keresnek fel borászatokat, pincészeteket és vesznek részt borkóstoláson: 2016-ban már a megkérdezettek 16 százaléka említette ezt, mint a rövidebb belföldi utazásaik során kedvelt tevékenységet. A hosszabb időre utazóknak pedig már közel ötöde látogat meg szőlőbirtokokat és pincészeteket és vesz részt borkóstoláson. Arra a kérdésre, hogy mi késztetné a rövidebb időre utazókat legalább 4 éjszakás, azaz hosszabb belföldi utazásra, jelentős, mintegy 26 százalékos volt a borturizmust, a borutak fejlesztését is megemlítők aránya. Az MTÜ kutatásából az is jól látszik, hogy az 1-3 éjszakára belföldre utazók esetében van egy jelentős csoport, akik több programot, látnivalót igényelnének.
Az utazási élmény fontos része tehát a helyi gasztronómiai kínálat – köztük a bor – felfedezése is, ezért indul az MTÜ kampánya az Őszi menük hetei elnevezésű kezdeményezéssel, amelyet számos szakmai szervezet támogat. Az MTÜ a kampány során együttműködik a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával, a Stílusos Vidéki Éttermiséggel, a Pannon Gasztronómiai Akadémiával, a Magyar Bocuse d’Or Akadémiával, a Magyar Vendéglátók Ipartestületével, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetséggel, valamint a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével is. A csatlakozott vendéglátóipari egységek az őszre jellemző fogásokkal várják a vendégeket, amelyek elkészítéséhez az ajánlásként összeállított „őszi kosárból” választhatják ki tetszés szerint a kiváló, hazai hozzávalókat. Az így készült ételek tökéletes kiegészítőjeként bemutatkozik a hazai borvidékek színes kínálata is. Az eseménysorozat csúcspontja november 11., Szent Márton napja, az újbor és a libaételek ünnepe.
2017. október 17. és november 15. között a csatlakozott szállodák és éttermek minden 18 év feletti vendégnek borkóstoló-jegyet kínálnak, amelyek a kampányban résztvevő pincészetekben válthatók be egy ajándék pohár borra. A pincészetek a kóstolójeggyel érkező látogatóknak helyben mutatják be boraikat. A szállodák pedig a vendégek számára összeállított őszi ajánlataikban különleges előnyöket biztosítanak (pl. ingyenes késői kijelentkezést, vagy egyéb kedvezményes áron kínált pluszszolgáltatást).
Az MTÜ – a nyárihoz hasonlóan – átfogó, integrált kampányt folytat: a klasszikus médiaeszközök (például televízió, rádió, közterületi és sajtómegjelenések) mellett hangsúlyos szerepet szán a digitális kommunikációnak is, kampányoldalt indít hellomagyarorszag.hu címen, emellett közösségimédia-aktivitásokat, valamint véleményvezérek bevonását tervezi. Így a kampányban szerepet vállalnak Széll Tamás és Szulló Szabina séfek is.
A séfpáros nem csak nevét, de tudását is adja az ősz hazai szépségeinek bemutatásához. Összeállítottak négy exkluzív receptet a kampány számára, amely az ebben az időszakban jellemző ízeket emeli ki. A fogások hozzávalóit az „őszi kosárból” válogatták össze, így egyebek mellett a pisztráng, a csicsóka és a dió ízei jellemzik azokat. A kulináris kirándulást nem csak ötletadónak, de szemléletformálónak is szánja az MTÜ.
A kampányhoz videó is készült. A koncepció az alapgondolatot hangsúlyozza: az élmények nem érnek véget a nyárral. A kisfilm 4 kiemelt borvidéken – Tokaj, Villány, Badacsony, Sopron – forgott annak érdekében, hogy átadja az ősz szívet melengető hangulatát. A film zenéje megegyezik a nyári kampányvideóéval, amelyből önálló dal is született. A Magyar Turisztikai Ügynökség, látva Fodor Máriusz és Kama dalának sikerét, úgy határozott, hogy az őszi kampányban is megtartja azt.
Az MTÜ nyári kampánya a felmérések szerint 4,3 millió embert ért el belföldön, a hatásait feltáró reprezentatív kutatás eredményei szerint pedig közel minden második megkérdezett válaszolta azt, hogy a kampány hatására többször, illetve hosszabb időre utazik majd belföldön turisztikai céllal. Az MTÜ a most induló őszi kampányával továbbra is azt kívánja ösztönözni, hogy minél többen, minél több időt töltsenek el belföldön az adott desztinációban – lehetőleg egy nappal többet, mint az elmúlt években. Az ügynökség célja továbbá, hogy megmutassa, nem csak nyáron érdemes bejárni Magyarországot, illetve a kiemelt turisztikai desztinációk ismertségének növelése, a bor- és gasztroturizmus népszerűsítése, valamint a magyar bor imázsának emelése, a borvidékek megismertetése is.