Oris, Nemes és Mandola.
Az Oris hangzásában utal az Olaszrizling névre, annak egyfajta összevonása, de már nincs benne kifejezetten sem az, hogy olasz, sem az, hogy rizling. A Nemes Rizling jelenleg is elfogadott fajtanévből elhagyva a félrevezető rizlinget pont az marad meg, ami a kezdeményezés fő üzenete, hogy ez a fajta nem holmi tömegbor, hanem magas minőséget adó Nemes. A Mandola név pedig a fajta talán legmeghatározóbb karakterjegyére, a mandulás ízjegyekre utal és szintén jó hangzású név.
Amennyiben ezek közül egynél többet is jóváhagy az UPOV, a borértő közönség szavazhatná meg, hogy melyik név lesz a befutó.
A felhívás kapcsán lábra kapott félreértések eloszlatására fontos kiemelni, hogy az Olaszrizlingnek már most számos szinonimáját lehet használni, többek közt a Nemes Rizling név is szabályosan szerepelhetne helyette a címkéken, de a balatoni borász szervezetek szerint ezek közül egyik sem volt megfelelő, ezért döntöttek új név keresése mellett, mely a világpiacon versenyképes lehetne az egyre elfogadottabb horvát Graševina névvel szemben. Valójában tehát sokkal inkább a Graševina helyett keresnek új nevet és nem az Olaszrizling helyett, mely azt már sajnos kellőképp bizonyította, hogy nem tud versenyre kelni világviszonylatban a horvát névvel – nem utolsósorban azért, mert az olasz jelző és a rizling megnevezés is félrevezető, az ezzel kapcsolatos magyarázkodás gyakorlatilag ellehetetleníti a fajta marketingjét. Természetesen bármilyen új alternatív név bevezetése után is jogilag lehet majd használni a bejegyzett fajtaneveket, akár az Olaszrizlinget vagy bármelyik más szinonimát, viszont a külpiacokon egyedül egy erős szakmai konszenzussal bevezetett új névvel lehet esélyünk, ha nem akarjuk elfogadni a már-már sztenderdként elismert Graševina nevet.
Márkanévként a BalatonBor már önmagában is az olaszrizling név egyfajta piaci alternatívája lehetne, de a jövőben rozé, sőt gyöngyöző és vörös BalatonBor bevezetését is tervezik, ezért célszerűbb új fajtanévvel tisztázni a félreértéseket. Az idei szüret után jóval több BalatonBor kerülhet piacra, mivel jó néhány pincénél már most elfogyott a májusban piacra került tétel, ami a siker talán leginkább kézzel fogható jele. A borász-együttműködéssel indult BalatonBor program stratégiai célja a minőségi szőlő felvásárlási árainak és ezáltal a gazdák megélhetésének javítása a régióban, ezért idén új ajánlásként fogalmazzák meg a 130 forint feletti felvásárlási ár követelményét, amennyiben az adott tétel akár csak részben is felvásárolt szőlőből készül.