A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) feladatul kapta, hogy a Magyarországon működő, nemzetközi hálózattal rendelkező áruházláncoknál teremtse meg minél több magyar bor értékesítésének lehetőségét.
A rendezvényen hét magyar borrégió 130 borászatának 594 féle bora mutatkozott be a Lidl áruházlánc cseh, lengyel és szlovák képviselőinek, hogy minél több magyar bor váljon elérhetővé a három ország Lidl üzleteiben – közölte Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke. Tavaly márciusban elindították a „Lidl a magyar beszállítókért” programot, hogy tovább növeljék a magyar termékek arányát az áruházlánc kínálatában, ezzel támogassák a magyar termelőket, és erősítsék a magyar gazdaság növekedését, versenyképességét. A Lidl Magyarország már jelenleg is forgalmaz magyar borokat hét európai országban. A társaság tavaly több mint 6 millió palack magyar bort értékesített 159 hazai áruházában, és több mint egymilliárd forint értékben exportált magyar borokat.
A magyar bortermelés 2013-ban meghaladta a 260 millió hektolitert. Bár a termelés és a termőterület nagysága is csökkent, a borexport stabil maradt, három éve folyamatosan mintegy 600 ezer hektoliter a kivitel, illetve 75 millió euró az ebből származó bevétel.
(Forrás: MTI)