Ezért Mád település 18. generációs borászcsaládjának, a Szepsy-családnak szakmai támogatásával tervezte meg a tokaji palack elnevezésű üveget, mely az egész borvidéken nagy múltra visszatekintő, fél literes aszúsüveg formavilágához nyúlik vissza – mégis egyedi arányú, kortárs formájú, hiszen igazodik a száraz borok 0,75 literes kiszereléséhez.
Ezzel egy markáns, újszerű palackforma jött létre.
A tokaji palackot elsőként a Szent Tamás pincészet és a Szepsy borászat kezdte használni, mostanra pedig már a borvidék számos nagy pincészete is ezt a formát választotta, így például a Demetervin, a Balassa, a Sauska, az Árvay, a Pajzos, a Degenfeld és a Kardos pincészet is. Szintén ebbe a palackba került a tokaji Borlovagrend által szervezett árverés minden tétele. A palack megfelel a legkorszerűbb technológiai követelményeknek, az üvegdugós, csavarzáras és parafadugós lezárást is támogatva. A palack mára egy teljes üvegcsaláddá fejlődött, a 3 decistől a magnum kiszerelésig több méretben is elkészült.
„A palack sikere ma már nemzetközi szinten is egyértelmű: Gordon Ramsay éttermeiben például jelen vannak a Szent Tamás pincészet borai, és ehhez a kiemelt szerephez a formai különlegesség is hozzájárult” – hangsúlyozza Nagy Tamás nemzetközi borakadémikus, a Szent Tamás pincészet munkatársa.
„A mádi borokkal foglalkozó nemzetközi kereskedők szerint is sikerrel találkozott a tokaji terroir-élmény és a vizuális megjelenés, és minden nemzetközi elismerésnél fontos szempont, hogy a díjazott borhoz autentikus, az egész tokaji borrégiót képviselő megjelenés társul.”
Koós Pál, a MOME Formatervező Tanszékének vezetője szerint az újratervezett tokaji palack azért lehet a nemzetközi bormarketing-kampányokhoz hasonlóan sikeres, mert holisztikusan gondolkodva, minden lehetséges szempontot figyelembe véve született meg, a borvidékre jellemző forma és a jövőre is gondoló funkció pedig magas minőségben egyesült.
„Fontos látni, hogy a bormarketingben egyébként élen járó Ausztria sem állt elő egyedi tervezésű palackkal a zöld veltelinihez, ők más értékesítést támogató eszközöket választottak – emeli ki Ipacs Géza tervező. – Ha egyszer a furmint is világfajtává válik, az autentikusság üzenetét a hozzá tartozó egyedi palack is erősíteni tudja”.